U idućih godinu dana s milijun eura trebao bi se uspostaviti zajednički istraživački centar EU, a s dodatnih milijun financirala bi se nacionalna istraživanja odnosno testiranja proizvoda. Najavljeno je to prilikom predstavljanja rezultata hrvatskog istraživanja o kvaliteti hrane u Bruxellesu za koje su iz Europskog udruženja brendova rekli da 'ne pruža dokaz o dualnoj kvaliteti'
Istraživanje u koje se krenulo prije dvije godine, objavom rezultata u Hrvatskoj poreknulo je lavinu među proizvođačima. Hipp, svjetski proizvođač dječje hrane najavio je već i pokretanje dječje kašice koja će biti jednaka za sve kupce na tržištu EU. U istraživanje je krenula hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan koja je, kako je rekla, na to iscrpila gotovo sav svoj zastupnički budžet. Provela ga je zajedno s Hrvatskom agencijom za hranu.
'To nije samo neetično ponašanje od strane multinacionalnih tvrtki, nego se može smatrati i nepravedenom trgovačkom praksom. Ne smijemo tolerirati razlike u kvaliteti prehrambenih proizvoda. Mora se naći pravedeno rješenje na europskoj razini', osudio je takvo ponašanje otvarajući konferenciju Nicola Danti, koordinator Odbora unutarnjeg tržišta i zaštite potrošača u Bruxellesu.
Najavio je i objavljivanje smjernica o prehrambenim proizvodima i zaštiiti potrošača te kako će se u proračunu Europske unije na raspolaganje staviti milijun eura za uspostavu zajedničkog istraživačkog centra, a dodatnih milijun eura dodijelilo bi se nadležnim nacionalnim tijelima koja će financirati nacionalna istraživanja.
Slovačka eurozastupnica Olga Sehnalova dodala je kako se ovim problemom različite kvalitete proizvoda na jedinstvenom tržištu bavi od 2011. U Europskom parlamentu.
'To je vruća, aktualna tema koja postaje simbolom podijeljene Europe. Slovačka je prva koja je predstavila takvu komparativnu studiju i znam koliko je teško imati dovoljno uzoraka', rekla je ona pozdravljavjući inicijativu za izdvajanjem financijskih sredstava za izvedbu sveobuhvatne studije.
Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan rekla je kako očekuje da se proizvođači povedu za primjerom Hippa te povuku lošije proizvode.
'Prema mojim informacijama protiv nekih koji krše postojeće hrvatske zakone, već je pokrenut postupak. Na početku ovoga istraživanja su mi svi govorili da ne ulazim u ovaj projekt, da je to borba protiv Davida protiv Golijata, da ne mogu nadjačati multinacionalnke, ali evo, pokazuje se, moje istraživanje je imalo snažan odjek i na političkoj razini i među proizvođačima', dodala je ona.
Generalni direktor Europskog udruženja brendova Alain Galaski rekao je kako 'hrvatsko istraživanje ne pruža dokaz o dualnoj kvaliteti' jer je izostgala četvrta faza, odnosno kontakt sa samim proizvođačima.
'Također, od šest proizvoda kod kojih su utvrđene velike razlike utvrdili smo da primjerice jedan proizvod nije uspoređivan s identičnim proizvodom, kao i da talijanski proizvođač isti proizvod šalje u Hrvatsku i Italiju, dok je u Njemačkoj različit, što nije nepravedno prema potrošačima. Sve shvaćamo ozbiljno, ali momramo biti oprezni kod navoda', rekao je Galaski.