isti proizvod, druga kvaliteta

Borzan: Pokazalo se da što kompanije više zarađuju, češće će varati na kvaliteti proizvoda

23.01.2020 u 11:44

Bionic
Reading

Potpredsjednica europskih socijalista i hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan sudjelovala je u raspravi Odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Eurospkog parlamenta o novoj studiji Europske komisije o plasmanu naizgled istih proizvoda različite kvalitete

'Pokazalo se i da kompanije koje su veće i imaju veći profit češće stavljaju proizvode dvostruke kvalitete na tržište. Kako bismo se borili s takvim tržišnim igračima moramo osnažiti tržišne inspekcije, nacionalna tijela za provedbu i naravno potrošače', rekla je hrvatska eurozastupnica i potpredsjednica europskih socijalista Biljana Borzan koja je sudjelovala u raspravi Odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta o novoj studiji Europske komisije o plasmanu naizlged istih proizvoda različite kvalitete.

Borzan je u suradnji s Hrvatskom agencijom za hranu napravila istraživanje koje je pokazalo kako je trećina proizvoda na hrvatskom tržištu lošija od onih na njemačkom, a posebno su, podsjećaju u priopćenju pristiglom iz ureda ove hrvatske eurozastupnice, bili zabrinjavajući primjeri Hipp dječje hrane ili Wudy hrenovki koje u Hrvatskoj nisu uopće imale mesa za razliku od njemačkog proizvoda.Tu je studiju Borzan koristila kao argument u pregovorima o zabrani takve prakse u EU.

'Žao mi je što ovu studiju nismo imali ranije dok smo vodili rovovsku bitku za izjednačavanje kvalitete proizvoda u EU. Naime, s ovom studijom padaju u vodu dva argumenta koja je industrija koristila da bi opravdala plasman proizvoda lošije kvalitete u neke države članice. Prvi je da je dvostruka kvaliteta uzrokovana različitim preferencijama potrošača u različitim državama članicama. Ova studija je pokazala da potrošači u polovici ispitanih slučajeva preferiraju proizvod iz države članice koja nije njihova. Drugi argument koji pada u vodu je da je u nekim zemljama standard niži, pa su proizvodi jeftiniji i zato je njihova kvaliteta niža! Ova studija je pokazala da je utjecaj cijene na kvalitetu minoran', objašnjava Borzan.