Brod "LNG Croatia", koji će kao plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje (FSRU brod) biti jedan od glavnih elemenata novog terminala za ukapljeni prirodni plin u Omišlju na otoku Krku, doplovio je u utorak ujutro u Riječki zaljev
Brod je na sidrištu ispred riječke luke, gdje će biti obrađena potrebna dokumentacija i pripreme za privez, doznaje se iz tvrtke LNG Hrvatska. Nakon toga, brod će u srijedu uploviti u Brodogradilište Viktor Lenac, u kojemu će biti obavljena dodatna ispitivanja broda.
Brod "LNG Croatia" doplovio je iz kineskog brodogradilišta nedaleko Šangaja u kojemu je tehnološki prerađen i pretvoren u FSRU brod.
Direktor LNG Hrvatske Hrvoja Krhen izjavio je za Hinu da će "LNG Croatia" u početku prosinca biti smješten i pušten u probni rad na LNG terminalu u Omišlju, a od 1. siječnja sljedeće godine, kako je ranije najavljeno, bit će operativan, u komercijalnoj upotrebi.
Na brodu je sada 28 ljudi, a kada bude u pogonu zapošljavat će oko 60 ljudi, koji će se izmjenjivati u 3 posade, prema postojećim standardima.
Brod "LNG Croatia" je prije dvije godine, u postupku nabave odabran kao ekonomski najpovoljniji. Tvrtka Golar Power Limited ponudila je tada konverziju postojećeg LNG tankera „Golar Viking“, proizvedenog 2005., u FSRU brod u vrijednosti od 159,6 milijuna eura.
Prema podacima iz tvrtke LNG Hrvatska, odabrani FSRU brod ima kapacitet spremnika od 140.000 prostornih metara, s nominalnom kapacitetom regasifikacije ukapljenog prirodnog plina od 300.000 prostornih metara prirodnog plina/satno, što na godišnjoj razini daje kapacitet od 2,6 milijardi prostornih metara plina.
Uz to, na LNG terminal, uz odabrani FSRU brod, moći će pristati svi brodovi za prijevoz UPP-a, kapaciteta od 3.500 do 265.000 prostornih metara plina.
Projekt izgradnje LNG terminala u Omišlju, vrijedan 233,6 milijuna eura, je od strateškog interesa Republike Hrvatske, a omogućit će sigurnost opskrbe prirodnim plinom i potaknuti konkurentnost na tržištu. Sav slobodni kapacitet terminala zakupljen je za iduće 3 godine, a do 2027. više od 80 posto.