Poljski softverski div Asseco u srijedu je u Dubrovniku otvorio svoju godišnju konferenciju na kojoj su prezentirani strateški projekti, ali i njihovo viđenje budućnosti plaćanja i mobilnog bankarstva. Kako bi to točno trebalo izgledati mobilno bankarstvo budućnosti, pojasnili su Igor Gržalja, predsjednik Uprave Asseca Hrvatska, i Draženko Kopljar, član Uprave PBZ-a zadužen za operativno poslovanje
Kopljar je uvodno istaknuo kako u ovom trenutku banke imaju višekanalni pristup korisnicima te kako streme tome da digitalni kanali postanu primarni, prije nego što postanemo potpuno 'digitalizirani'.
'Ako digitalizirate svoj biznis, nemate više papira, čak i ako idete u poslovnicu banke možete dobiti papir, ali samo ako insistirate na njemu. Sada smo posve digitalizirani u četiri zemlje: Hrvatskoj, Mađarskoj, Albaniji i Egiptu', rekao je Kopljar te nastavio:
'Najveća je vrijednost digitalizacije u podacima, dok je u isto vrijeme najveći izazov njihova monetizacija. Ne govorim o podacima u smislu da je netko s računa skinuo sto eura i stavlja ih na nečiji drugi račun - to smo apsorbirali prije dvadeset godina. Sada možemo vidjeti kako se ponašate u interakciji s vašim telefonom, kako unosite PIN i kroz takvo profiliranje možemo zaštititi klijenta od prijevara jer već znamo koji su njegovi obrasci ponašanja', rekao je Kopljar.
Kako će izgledati digitalno bankarstvo, možda najbolje ilustrira primjer podizanja gotovine na bankomatu bez upotrebe kartice. Tu tehnologiju prezentirao je Gržalja i ona funkcionira zapravo vrlo jednostavno: logirate se na svoju aplikaciju mobilnog bankarstva i zatražite kod za podizanje gotovine. Kod stiže u obliku SMS poruke, ukuca se u bankomat i imate keš u rukama.
Velika su očekivanja i od financijskih predviđanja. Banke na temelju Big Dana i Dana Learninga mogu puno bolje znati što predložiti svakom pojedinom klijentu. 'Milenijalci i nove generacije ne žele odlaziti u poslovnicu banke da bi aktivirali digitalni proizvod, zbog čega banke pokreću portale i digitalne poslovnice. Ti portali su dobro prihvaćeni i vidimo priliku za razvoj biznisa', rekao je Gržalja.
Pojasnio je kako se, primjerice u Mađarskoj, tekući račun u banci može otvoriti za osam minuta i dobiti kredit za 15 minuta, sve putem digitalnih kanala.
Robert Mihaljek, international sales menadžer iz Asseca, govorio je o regulativi PSD2 koja će promijeniti pravila igre u bankarstvu i koja će zaživjeti u Hrvatskoj u rujnu ove godine. 'Regulativa je važna i još nitko ne zna je li ona prilika ili prijetnja za banke. Njen glavni cilj je dati što više klijentu kako bi on mogao upravljati svojim podacima i kako bi bio siguran', rekao je Mihaljek.
Što kad bi vam rekao da možete upravljati financijama cijele obitelji na jednom mjestu, upitao je Mihaljek. 'To će u budućnosti biti moguće uz tri klika mišem i, naravno, svačiji pristanak. Danas kad idete na Amazon i kupujete knjigu, ne brinete se o plaćanju i ostalim detaljima - želite knjigu. Pomoću regulative PSD2 moći ćete platiti izravno Amazonu s vašeg tekućeg računa i nećete više morati ići na PayPal i ostale usluge za plaćanje, a istovremeno će cijeli proces biti puno sigurniji', ilustrirao je.
'Analitičari kažu da je PSD2 najveći potres u financijama i bankarstvu nakon dolaska internetskog bankarstva. Ideja je otvoriti bankarstvo kako bi se rodile nove inovacije, a potrebna je i promjena poslovne kulture jer će banke morati otvoriti i dati vaše podatke trećim strankama, naravno ako vi pristanete na to', rekao je Mihaljek i poručio kako nas vjerojatno čeka uzlet otvorenog bankarstva:
'Bit će banaka koje će ostati iste kao i danas, to je razumno očekivati. Ali bit će i onih koje će ulaziti u partnerstva s fintech kompanijama. Banke će se specijalizirati, a za samo pet godina financije će biti posve drugačije mjesto.'