Tehnički ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je u srijedu da će odgovore na pitanja oko procesa dodjele koncesije za razvoj putničkog terminala Gruž morati dati Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik
"Odluka o dodjeli koncesije donijeta je za vrijeme prošle Vlade, u 10. mjesecu prošle godine. Ugovor o koncesiji trebao se potpisati u veljači, pa je odgoda bila do travnja, pa do srpnja, a sve na traženje mogućeg i budućeg koncesionara. Po mojim informacijama, nisu dostavili na vrijeme ono što su trebali dostaviti. Tražili su u međuvremenu određene stvari na koje država nije mogla pristati. Sada smo tu gdje jesmo", kazao je Butković uoči sjednice Vlade.
Dodao je da će odgovore na sve detalje oko tog procesa i postupak morati dati Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik kojeg osobno nije član. "Koncesionar ima svoje mišljenje, treba sjesti i vidjeti", naveo je Butković.
Koncesionar Putničkog terminala Gruž, tvrtka Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI) priopćila je u utorak da ne postoji pravna osnova za raskid ugovora o koncesiji za razvoj, financiranje, gradnju i upravljanje tog infrastrukturnog projekta u Dubrovniku. Kako su poručili iz DICPI-a, tvrtke kojoj su osnivači turski Global Ports Holding (GPH) te francuski Bouygues Bâtiment International (BBI), ''predugovor je potpisan 15. veljače prema naputku i s odobrenjem Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture'', a koncesionar tvrdi ''da je valjan i obvezujući jer su svi uvjeti usuglašeni i dogovoreni prije isteka službenog roka''.
S time se ne slaže Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik, koje je prošlu srijedu raskinulo je predugovor o terminalu u Gružu, jer do 15. srpnja nije usuglašen tekst ugovora, čime je aktiviran članak 2.5 aneksa predugovora koji predviđa raskidanje bez obveza ijednoj strani.
Sporna jamstva, cijena i arhitektura
DICPI u svom priopćenju navodi kako je ''prihvatio odluku Lučke uprave Dubrovnik o neproduljivanju roka te se složio sa svim uvjetima prije isteka službenog roka. Uz to, za projekt neće tražiti nikakve garancije niti sredstva od državne ili lokalne vlasti, već će projekt biti financiran isključivo sredstvima iz međunarodnih financijskih institucija – EBRD-a i IFC-a, koji je dio Svjetske banke te iz vlastitog kapitala. Dogovoreni oblik koncesije ne zahtijeva državne garancije, a koncesionar je dosad u projekt uložio oko 10 milijuna eura te razvio detaljnu projektnu dokumentaciju, uključujući i strategiju vezanu uz iznose putničkih taksi''.
Iz te tvrtke tvrde kako su ispunili sve uvjete koji su u ovoj fazi određeni predugovorom, a navode kako im je teško povjerovati ''da bi se država izložila tako velikom reputacijskom riziku u međunarodnoj investicijskoj zajednici u slučaju raskida ugovora''.
Ministar Butković prošlog je tjedna rekao kako projekt terminala nije propao te je najavio novi natječaj. Ustvrdio je kako je predugovor raskinut, među ostalim i zato što je koncesionar tražio državne garancije, što je bilo u potpunosti suprotno odredbama natječaja.
''Tražili su još jednu odgodu do 1. studenog, a vodili su se pregovori i investitor je tražio da država dade određena jamstva. To je bilo potpuno neprihvatljivo i kršilo je odredbe natječaja. Koncesionar je ponudio lučku tarifu u iznosu od 8 ,5 eura po putniku, a to je povećanje u odnosu na postojećih 7 eura, a Hrvatska komora arhitekata je dala mišljenje da urbanističko rješenje nije u skladu s Urbanističkim planom grada Dubrovnika'', rekao je tada Butković.
Projekt Terminala došao je u nedavno u fokus javnosti kada je Hrvatska komora arhitekata zatražila da se pobjednički rad, nedavno zaključenog arhitektonskog natječaja za projekt terminala u dubrovačkoj luci Gružu povuče zbog "grube povrede natječajne procedure", jer je bio objavljen i javno dostupan prije raspisivanja natječaja.