stiglo upozorenje

Čepovi u lukama: Sve više problema s prijevozom tereta na Mediteranu i u Aziji

04.06.2024 u 14:27

Bionic
Reading

Danski brodar A.P. Moller-Maersk upozorio je na zastoje na terminalima luka na Mediteranu i u Aziji, signalizirajući učestale probleme u prijevozu tereta do europskih odredišta

Zbog čepova u lukama druga najveća brodarska kompanija u svijetu planira preskočiti dva isplovljavanja iz Kine i Južne Koreje prema zapadu, planirana početkom srpnja.

Obavijest iz Maerska nadovezuje se na učestala kašnjenja u globalnim opskrbnim lancima i veće troškove zbog krize u Crvenom moru i Adenskom zaljevu koja utječe na tranzit kroz Sueski kanal. Kako bi izbjegli rizično područje, prijevoznici Maerska, francuskog MSC-a i njemačkog Hapag-Lloyda preusmjerili su brodove dužom rutom oko Afrike.

Brodovi danas čekaju na istovar i u Singapuru, drugoj kontejnerskoj luci u svijetu po prometu, uz čepove u Kini, Dubaiju, Španjolskoj i SAD-u, pokazuju podaci specijalizirane tvrtke Linerlytica.

Pomorski prijevoz tereta koče i vremenske neprilike, uključujući jake vjetrove u Kini, navode stručnjaci za brodarstvo.

U singapurskoj luci Jebel Ali i u Dubaiju zastoj su izazvali val potražnje za uslugama pretovara i kontinuirani poremećaji zbog preusmjeravanja brodova iz Crvenog mora oko Afrike, priopćili su iz Lynerlytica, a prijevoz koče i vremenske neprilike, uključujući jake vjetrove u Kini, dodaju stručnjaci za brodarstvo.

Ultraveliki brodovi s Dalekog istoka istovaruju teret u lukama zapadnog Sredozemlja koji se potom utovaruje na manje brodove i kreće na put prema krajnjim odredištima u lukama središnjeg i istočnog Mediterana, objašnjava Reuters zastoje, pozivajući se na podatke platforme za određivanje cijena Xeneta.

Čepovi su učestali i u američkim lukama Charlston i Savannah, prema podacima Journal of Commercea, zbog infrastrukturnih projekata i kvara na softveru.