nadrealni prizori

Crni tjedan za logističare: Ispred Los Angelesa pluta 50 brodova

10.09.2021 u 16:15

Bionic
Reading

Globalni logističari ovih dana imaju glavnu sezonu: u kolovozu i rujnu obično se pune skladišta za novogodišnje kupnje

Iz Kalifornije, gdje većina tereta dolazi iz Azije na američko tržište, dolaze loše vijesti. Ispred Los Angelesa, naime, čak 50 kontejnerskih brodova čeka na prihvat u tamošnjoj luci.

Dio je to priče o kojoj smo pisali i neki dan, a koja će, sasvim sigurno uzrokovati nestašice u sezoni šopinga.

Kontejnerski brodovi čekaju ispred luke u Los Angelesu Izvor: Društvene mreže / Autor: AIRBOYD

Brodovi su prisiljeni plutati izvan Los Angelesa i Long Beacha jer su sva sidrišta zakrčena.

Od sinoć je Pomorska uprava u južnoj Kaliforniji registrirala rekordnih 49 brodova koji čekaju na mjesto za vez u zaljevu San Pedro i oko njega. Više od 15 brodova trebalo bi stići do kraja vikenda.

Obavijestivši prošlog mjeseca o operacijama, Gene Seroka, izvršni direktor luke Los Angeles, rekao je da je izazov s kojim se suočava cijeli opskrbni lanac "stisnuti deset traka autocestovnog prometa u pet traka".

Izvanredna gužva viđena u dvije glavne američke luke na zapadnoj obali daleko je gora od dana zaključavanja luka 2002. i 2004. godine.

Kad su luke u Los Angelesu i Long Beach bile zaključane na 10 i osam dana 2002. i 2004. godine, brodski redovi nikada nisu prelazili 30 plovila, a ipak su blokade luka uzrokovale značajan gospodarski kaos.

  • +5
Nasukani brod u Sueskom kanalu izazvao je globalne poremećaje u opskrbi, a problemi ne jenjavaju Izvor: EPA / Autor: SUEZ CANAL AUTHORITY/HO

"Rekordne sigurnosne konotrole u lukama LA/Long Beach glavni su pokretači kašnjenja koja učinkovito uklanjaju procijenjenih 20 do 25 posto kapaciteta transpaciteta. U kombinaciji s još uvijek velikom potražnjom za uvozom, ta su kašnjenja gurnula cijene azijsko-američke Zapadne obale za 12 posto i premašila razinu od 20 tisuća USD/FEU po prvi put ovog tjedna", izjavio je Judah Levine, voditelj istraživanja na internetskoj platformi Freightos.

"Budući da prijevoznici ponovno pokušavaju zamijeniti luke Zapadne obale poput Oaklanda i sada Portlanda, količine su počele uzrokovati zaostatke u lukama istočne obale, poput Philadelphije."