prekomjerni kapacitet

MAersk: Cijene kontejnerskog prijevoza su neodrživo niske

15.03.2024 u 11:44

Bionic
Reading

Globalno tržište kontejnerskog prijevoza suočava se s prekomjernim kapacitetom u nadolazećim godinama, a vozarine su već pale na neodrživo nisku razinu, upozorio je izvršni direktor danskog prijevoznika Maerska

Zbog prekomjernog kapaciteta Maersk u ovoj godini očekuje manju dobit, nakon rekordnih rezultata u pandemije.

"Vozarine su znatno pale nakon dobre 2021. i 2022. godine i zapravo su se spustile na neodrživu razinu", rekao je Vincent Clerc.

Njemački prijevoznik Hapag-Lloyd upozorio je da će zbog prekomjerne ponude kontejnerskih brodova i krize u Crvenom moru biti prisiljen smanjivati troškove u 2024. godini i prilagoditi plovidbu i luke. U 2023. neto dobit pala mu je za 83 posto.

Vozarine su u prosincu i početkom siječnja naglo porasle budući da su kompanije zbog napada u Crvenom moru preusmjerile brodove oko Rta dobre nade. U međuvremenu su znatno pale budući da raspoloživi kapaciteti još uvijek premašuju potražnju.

Maersk procjenjuje da je globalni kapacitet za kontejnerski prijevoz tereta morem lani uvećan za devet posto, a u ovoj godini trebao bi porasti za još 11 posto i za sedam posto u 2025. Oni pak nisu nabavljali nove brodove.

"Prekomjerni kapacitet morat će s vremenom uravnotežiti pojačana potražnja, ograničenje brzine i recikliranje brodova da bi se naši rezultati vratili na zdravu razinu", rekao je Clerc.

Maersk je prošle godine najavio da će otpustiti 10 tisuća radnika, istaknuvši na skupštini dioničara da će se i dalje usredotočiti na kontrolu troškova.