Gradska Agencija za investicije u Beogradu odlučila je kupiti 30 tramvajskih kompozicija od španjolske tvrtke CAF, što je potvrdio i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas. To znači da je Crotram (konzorcij Končara i Gredelja), iako se jedno vrijeme smatrao sigurnim pobjednikom na natječaju koji je raspisan u proljeće, ispao iz konkurencije za taj posao vrijedan oko 60 milijuna eura
Prema pisanju srbijanskih medija, hrvatska tvrtka bila je spremna prilagoditi tramvaje beogradskim zahtjevima, pa čak izmijeniti i njihov vanjski izgled (sporno vjetrobransko staklo u obliku slova U), ali to nije bilo dovoljno da se beogradske vlasti odluče za kupnju. Pojedini su beogradski mediji tvrdili da je Končar ostao 'kratkih rukava' jer je u Agenciji za investicije prevladalo uvjerenje da njegovi tramvaji ne odgovaraju beogradskom tramvajskom prometu, odnosno konfiguraciji postojeće tramvajske mreže.
Glavna zamjerka na račun hrvatskog tramvaja odnosi se na mali broj sjedala, način zatvaranja vrata, teško kretanje putnika kroz vozilo, glomazne vagone i slično. Iz Končara, pak, poručuju da priča s natječajem u Beogradu još nije gotova.
'Natječajna komisija još nije donijela konačnu odluku', kaže predsjednik Uprave Končar- Elektroindustrije Darinko Bago, koji je na godišnjem odmoru. Nešto rječitiji bio je predsjednik Uprave TŽV-a Gredelj Antun Fabek koji je rekao da 'postoje neke indicije što se dogodilo, no službeno priopćenje još nije stiglo u Zagreb'.
Iz krugova bliskih hrvatskom proizvođaču tramvaja čuje se, međutim, da su informacije koje se plasiraju u beogradskim medijima (najintezivnije o tome pišu tabloid Kurir i nacionalistički list Glas javnosti) dio kampanje koja je uobičajena u ovako velikim poslovima i do njih dolazi i u daleko povoljnijim ekonomskim prilikama nego što su trenutačne.
Riječ je o nabavi 30 tramvaja, čiju će nabavu inače dijelom sufinancirati kroz kreditni aranžman, i Europska investicijska banka. Iz toga pojedini izvlače dvojak zaključak. Jedni tvrde da će to značiti favoriziranje tvrtke iz članice Europske unije, u ovom slučaju španjolskog CAF-a, dok drugi smatraju da će nazočnost ozbiljne europske banke natjerati beogradske vlasti da se drže pravila i uvjeta propisanih natječajem. A njima se, kako se tvrdi u Zagrebu, prvenstvo na natječaju daje onoj ponudi koja bude financijski povoljnija za naručitelja.
Iz beogradskih medija se saznaje da je cijena španjolskih tramvaja oko dva milijuna eura po vozilu što bi značilo da su Crotramovi tramvaji, prema hrvatskim izvorima, jeftiniji za 60 tisuća eura. U Končaru su zbog toga uvjereni da će kroz tjedan dana, kada se očekuje službeni stav Komisije, dobiti posao i da će njihovi tramvaji voziti Beogradom 2010. godine.