veliki projekt

Deset bušilica počinje probijati drugu cijev tunela Učka

17.12.2020 u 08:36

Bionic
Reading

Na Pelješcu je jučer, čak 74 dana prije roka, probijen 2467 metara dug tunel Debeli brijeg, jedan od najsloženijih objekata na pristupnim cestama Pelješkome mostu. A danas slijedi još jedan veliki događaj za hrvatsku cestogradnju, odnosno tunelogradnju, ali i Hrvatsku uopće – počinju radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka duge 5630 metara, piše Večernji list

Ti tuneli jako su bitni za bolju povezanost južne Dalmacije i Istre s ostalim dijelovima Hrvatske. U Hrvatskim cestama kažu da su radovi na probijanju tunela Debeli brijeg počeli 7. travnja ove godine i da je tunel unatoč koronakrizi probijen debelo prije roka postavljenog za 28. veljače 2021. godine.

Na probijanju tunela u prosjeku je dnevno radilo 100 ljudi uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, a ukupno je iskopano 113.959 kubnih metara materijala, piše Večernji list.

'Za nas u Hrvatskim cestama ovo je velika stvar i jedan u nizu bitnih događaja i pobjeda u utrci s vremenom koju svakodnevno vodimo zajedno s izvođačima i nadzorom. Često govorimo o Pelješkom mostu pa građani možda nisu svjesni koliko je zahtjevan ovaj dio posla na samom poluotoku, a ovaj tunel koji je danas probijen peti je po dužini u Hrvatskoj. Unatoč svim izazovima, od trajanja samog javnog nadmetanja do dobro poznatih komplikacija s pandemijom, mi smo na putu da maksimalno smanjimo odstupanje u rokovima između završetka mosta i ove dionice', kazao je predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i dodao da vjeruje da će zadržati ovaj tempo jer će pravo svjetlo na kraju tunela, kako je kazao, biti tek kad ova izrazito zahtjevna i bitna dionica bude gotova.

Najduži tuneli u Hrvatskoj su Mala Kapela (5,80 km), Sveti Rok (5,68 km), Učka (5,63) te Sveti Ilija (4,20 km), a sad je na petome mjestu Debeli brijeg. U HC-u objašnjavaju da se tunel gradi prema novoj austrijskoj metodi (NATM) koja uključuje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, a osim glavne tunelske cijevi ima i jednu servisnu kojom je povezan preko devet pješačkih i dva poprečna prolaza za interventna vozila.

'Realizacija iskopa i proboja ovog tunela bila je posebna ne samo zbog važnosti koju cijeli projekt ima za prometnu povezanost Hrvatske, već i zbog svih dodatnih napora koje smo uložili u organizaciju neometanog rada gradilišta u novim okolnostima', rekao je Veljko Nižetić, direktor tvrtke Strabag d.o.o.

Gradnja tunela na pelješkoj brzoj cesti
  • Gradnja tunela na pelješkoj brzoj cesti
  • Gradnja tunela na pelješkoj brzoj cesti
  • Gradnja tunela na pelješkoj brzoj cesti
  • Gradnja tunela na pelješkoj brzoj cesti
  • Gradnja tunela na pelješkoj brzoj cesti
    +10
tuneli - Pelješki most Izvor: Pixsell / Autor: Milan Sabic/PIXSELL

Strabag izvodi radove na drugoj fazi gradnje pristupnih cesta ukupne duljine 12,04 kilometra, od Duboke do Zaradeža. Uz tunel Debeli brijeg gradi se i tunel Kamenice dug 499 metara na kojem su već počeli radovi na miniranju, vijadukt Doli dužine 156 metara, most Dumanja jaruga I dužine 488 metara te most Dumanja jaruga II dužine 80 metara.

Danas će biti svečano obilježen početak radova i na probijanju druge cijevi tunela Učka, a najavljen je dolazak i premijera Andreja Plenkovića i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića. Ti radovi počinju nakon što su Republika Hrvatska i tvrtka Bina Istra potpisale izmjene ugovora o koncesiji na Istarskom ipsilonu, što je potom omogućilo realizaciju investicije podfaze 2B2-1 vrijedne 1,5 milijardi kuna. Tim je izmjenama rok koncesije produljen za pet godina, a njima je predviđeno i refinanciranje cijelog projekta Istarski ipsilon.

Prema podacima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, podfaza 2B2-1 sastoji se od gradnje drugog kolničkog traka od čvora Vranja do tunela Učka, dionice duge osam kilometara na sjeveroistočnoj strani autoceste koja uključuje i gradnju druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama te gradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela.

Radovi na toj fazi trebali bi trajati tri i pol godine, a u Ministarstvu kažu da će na njima biti angažirano u prosjeku oko 500 radnika te stotinjak građevinskih strojeva od kojih će 10 biti posebne bušilice za probijanje druge cijevi tunela Učka istodobno s kvarnerske i istarske strane. Očekuje se da će ta investicija utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto.