na gasu

Direktor kineske Camel grupe najavio intenzivniju suradnju s Rimac Automobilima; u zajedničkoj tvornici kapacitet skače na 150 tisuća pogona za automobile

14.06.2019 u 18:53

Bionic
Reading

Liu Changlai, izvršni direktor Camel grupe, tvrtke koja je prošle godine s Rimac Automobilima u kineskom Xiangyangu započela izgradnju tvornice pogonskih sustava za električna vozila, izjavio je u petak da će u budućnosti intenzivirati suradnju s Rimcem te kako će do kraja godine zajednička tvornica dosegnuti kapacitet proizvodnje od 150 tisuća pogonskih sustava

Liu Changlai je to izjavio Hini nakon sastanka u zagrebačkom gradskom poglavarstvu na kojem su gradovi Xiangyang i Zagreb potpisali memorandum o suradnji, a u ime Grada Zagreba potpisala ga je zamjenica gradonačelnika Jelena Pavičić Vukičević.

Changlai je bio dio visoke delegacije kineskog grada, a sastanku je nazočio i osnivač i izvršni direktor Rimac Automobila Mate Rimac.

Camel grupa je 2017. uložila u Rimac Automobile 30 milijuna eura, a lani su Camel i Rimac zajedničkim ulaganjem u Xiangyangu krenuli u izgradnju tvornice pogonskih sustava za električne automobile, uz ostalo motora i invertera.

Changlai ističe snažnu podršku koju su od lokalne vlasti dobili za izgradnju tvornice, koja je iznosila 10 milijuna eura. Kineska tvrtka je pak uložila 20 milijuna eura, a Rimac Automobili pet milijuna eura.

Izvršni direktor Camela apostrofira da je ta tvrtka najveći proizvođač baterija za električne automobile u Aziji, a poručuje da će u budućnosti još intenzivirati ulaganje u Rimac Automobile.

Mate Rimac s djevojkom Katarinom Lovrić
  • Mate Rimac i Emil Tedeschi
  • Dodjela nagrade  EY Poduzetnik godine
  • Filip Hitrec, Mate Rimac s djevojkom Katarinom Lovrić
  • Mate Rimac
  • Mate Rimac
    +21
Mate Rimac - poduzetnik godine Izvor: Pixsell / Autor: Matija Habljak/PIXSELL

Najavljuje i kako će do kraja godine u zajedničkoj tvornici imati kapacitet proizvodnje od 150 tisuća pogona za automobile. Dio tvornice, odnosno linija za male serije, kapaciteta 25 tisuća godišnje, već je dovršena.

Changlai ističe da su električni automobili vrlo popularni u svijetu, Kina je među vodećim zemljama u svijetu po njihovom korištenju, a kinesko tržište je najbrže rastuće.

Napominje da Camel grupa uglavnom radi baterije, najvažniji instrument u električnom automobilu, a ocjenjuje da Rimac ima najnapredniju tehnologiju kada su u pitanju baterije te smatra da će njihova suradnja dovesti do sjajnog rezultata.

Mate Rimac napominje za Hinu da zajedničko ulaganje ne podrazumijeva proizvodnju baterija, već ih Camel proizvodi zasebno.

Napominje da u Xiangyangu živi šest milijuna ljudi, dok im BDP doseže 60 milijardi eura.

Ministrica Divjak sa Stručnom misijom CERN-a posjetila je tvornicu Rimac automobili
  • Ministrica Divjak sa Stručnom misijom CERN-a posjetila je tvornicu Rimac automobili
  • Ministrica Divjak sa Stručnom misijom CERN-a posjetila je tvornicu Rimac automobili
  • PXL_0205Ministrica Divjak sa Stručnom misijom CERN-a posjetila je tvornicu Rimac automobili
  • Ministrica Divjak sa Stručnom misijom CERN-a posjetila je tvornicu Rimac automobili
  • Ministrica Divjak sa Stručnom misijom CERN-a posjetila je tvornicu Rimac automobili
    +10
Ministrica Divjak sa Stručnom misijom CERN-a posjetila tvornicu Rimac automobili Izvor: Pixsell / Autor: Zarko Basic/PIXSELL

Pojašnjava da iz Xiangyanga ne žele samo gospodarsku suradnju između dvije tvrtke već im je zanimljiva i direktna suradnja gradova, pri čemu su iz Rimca tu više kao podrška i primjer suradnje s obzirom da je investicija Camela prva privatna investicija iz Kine u Hrvatsku.

Zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Jelena Pavičić Vukičević kazala je da često primaju delegacije iz Kine, a kako će u budućem razdoblju pokušati katalogom potencijalnih investicija privući strane ulagače.

Tu prvenstveno ističe izgradnju tračničke veze između Zračne luke i Kvaternikovog trga, izgradnju retencije na Savi koja bi trajno riješila problem poplava, zatim projekt spuštanja ili izdizanja željezničke pruge koja "nesretno" dijeli Zagreb na sjeverni i južni dio, kao i projekte poput izgradnje Jarunskog mosta.