skupo, a dobro

Dizalice topline i solari: Nijemcima sve manje 'napeta' zelena tranzicija

13.09.2024 u 17:55

Bionic
Reading

Otprilike trećina privatnih kućanstava u Njemačkoj već sad se oslanja na dizalice topline i solarne sustave, a taj trend samo raste. Glavni motiv samo je jedan, a to je financijska priuštivost

Gotovo trećina (31 posto) kućanstava već koristi barem jednu od relevantnih tehnologija za energetsku tranziciju, što čini 12,9 milijuna kućanstava, prenosi Tagesschau.

Naročito su rašireni fotonaponski sustavi, tj. solarni paneli, koji se nalaze u 15 posto kućanstava, a njih šest posto u sljedećih dvanaest mjeseci spremno je kupiti barem jedan od tehnoloških uređaja koji promiču energetsku tranziciju, pokazuje istraživanje državne KfW banke.

Entuzijazam za energetsku tranziciju je pao

Prema brojkama Savezne agencije za okoliš, njemački sektor zgradarstva prošle godine neznatno je premašio ciljanu vrijednost emisija sa 102 milijuna tona CO2.

Međutim građane je razočarao kontroverzni zakon o grijanju jer nalaže da se u novim zgradama najmanje 65 posto potrebne energije mora dobivati iz obnovljivih izvora energije.

Sada otprilike 82 posto ispitanih građana smatra da je energetska tranzicija važna ili vrlo važna, a lani ju je podržavalo 88 posto ispitanika. U posljednjih godinu dana posebno je jako porasla nabava baterijskih spremnika, koji se ugrađuju uz solare da bi se bolje iskoristila energija, a takvi uređaji za pohranu mogu se pronaći u 6,7 posto kućanstava.

Najvažnija motivacija - ušteda novca

Osim toga, 6,4 posto kućanstava u Njemačkoj ima dizalice topline ili sustave grijanja na pelete, 9,1 posto ima solarni sustav za toplu vodu, a ispitanici u istraživanju pri donošenju investicijskih odluka jasno stavljaju ekonomske prednosti u prvi plan.

Smanjenje troškova najčešće je naveden razlog za ugradnju novih tehnologija, slijedi želja za energetskom neovisnošću, a na trećem mjestu je zaštita klime.

No red je da se spomenu i prepreke u provedbi zelene tranzicije - ugradnju novih tehnologija sprečava nedostatak novca (41 posto), a čak 31 posto građana sumnja u isplativost investicija.

Drugi navedeni razlozi su nedostatak majstora ili vremena za razmišljanje o složenoj materiji novih sustava grijanja i hlađenja.