odlični rezultat

Domaća obrambena industrija rasla u pandemiji, a na Milipolu osvaja nova tržišta

21.10.2021 u 14:29

Bionic
Reading

Na najvećem međunarodnom sajmu domovinske sigurnosti i vojno-policijske opreme Milipol 2021., koji se od 19. do 22. listopada održava u Parizu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore zajednički su nastupile i hrvatske tvrtke HS Produkt, Šestan-Busch, Agencija Alan, P-mtč, Klaster konkurentnosti obrambene industrije, a na hrvatskom je štandu svoje proizvode predstavila i tvrtka Odjeća.

„Velik broj izlagača i posjetitelja na sajmu Milipol dokaz je da je organizacija fizičkih susreta ipak puno učinkovitija od online predstavljanja, pogotovo ako se radi o specifičnim sajmovima čiji su kupci uglavnom predstavnici državnih i javnih institucija. Izuzetno smo zadovoljni proizvodnim asortimanom koji na gotovo 180 m2 predstavljaju hrvatske tvrtke, kao i velikim interesom koji pokazuju potencijalni kupci“, istaknula je voditeljica Odjela za industriju HGK Tajana Kesić Šapić.

Veliko zanimanje kupaca za proizvode naših firmi na kraju je urodilo i konkretnim poslovima pa je tako tvrtka Šestan-Busch potpisala nastavak suradnje s francuskom kompanijom Sunrock (dobavljačima zaštitne opreme za NATO te francusku vojsku i policiju). Prva isporuka preko 3500 multifunkcionalnih balističkih kaciga ide odmah, a veliki interes za hitnu isporuku pokazali su i Poljaci.

Alojzije Šestan, glavni direktor Šestan-Buscha i predsjednik Zajednice proizvođača sredstava za posebne namjene HGK, naglasio je kako novim asortimanom kaciga žele zadržati postojeća, ali i osvojiti neka nova tržišta. Tako su, između ostalog, predstavili novu polietilensku kacigu za civilnu zaštitu koja je proizvod razvoja sufinanciranog EU sredstvima, zatim zaštitno odijelo koje štiti od bioloških čestica i kemijskih ugroza te inovativnu taktičku polu-masku koja odgovara na raznovrsne ugroze respiratornog sustava korisnika (uključujući koronavirus).

„Prošla godina je za nas bila jedna od najboljih poslovnih godina što se tiče prihoda. Za tvrtku su se u pandemijsko doba otvorila nova tržišta kroz poslove sa češkom vojskom, estonskim oružanim snagama i slovenskom vojskom i policijom. Svi ti poslovi su bili povezani s našim primarnim proizvodnim portfeljem – zaštitnim kacigama. Puno očekujemo od nove taktičke polu-maske koja svojim tehničkim karakteristikama ima potencijal biti iznenađenje u ovom segmentu, pogotovo u COVID 19 eri, ali i post COVID 19 razdoblju“, poručio je Šestan, dodavši kako su im sajmovi važan „prozor u svijet“ jer im gotovo 100 posto prihoda dolazi iz izvoza.

„Također dobivamo priliku vidjeti što nam radi konkurencija, s kojim proizvodima oni nastupaju te na temelju toga donijeti prave poslovne odluke. Ova industrija je dosta personalizirana i oslanja se na fizičko predstavljanje proizvoda. Neke stvari ipak nije moguće prenijeti internetom ili live streamom, zato je važno da su se sajmovi vratili. Nadamo se daljnjoj podršci HGK kroz sufinanciranje i organizaciju izlaganja na ovako velikim međunarodnim sajmovima“, kazao je Šestan.

I HS Produkt je na Milipolu, uz svoj standardni proizvodni asortiman (polu-automatske pištolje, jurišne puške i bacače granata), predstavio dva nova proizvoda. Prvi je pištolj za upotrebu od strane specijalnih jedinica policije i vojske (posjeduje dodatnu opremu poput cijevi za montažu prigušivača, optičkog ciljnika, itd.), a drugi je micro compact model s najvećim kapacitetom spremnika u svijetu (15 metaka), koji ima dodatnu mogućnost montaže optičkog ciljnika i kompenzatora.

„Što se pandemije tiče, otežala je uvjete poslovanja. Veliki problem predstavlja dobava materijala i strojeva, odnosno njihovo poskupljenje. Mi smo se na vrijeme pripremili i reagirali brže od konkurencije, što nam je omogućilo veću prodaju uslijed globalno povećane potražnje. Prvenstveno smo uspjeli naći rješenje na novonastalu problematiku prijevoza naših proizvoda u SAD i na taj način preteći konkurenciju. Glavno tržište na kojem se želimo dodatno etablirati, odnosno probiti, je Francuska te ostale afričke države iz francuskog govornog područja“, pojasnio je Željko Pavlin, direktor HS Produkta.

Otpornost na krizu pokazala je još jedna domaća tvrtka iz ove branše koja izlaže na Milipolu, P-mtč čiji direktor Velimir Janković objašnjava kako su prebrodili probleme u koroni. „Pandemija nam je otežala poslovanje jer su određeni kupci zatvorili proizvodnju na nekoliko mjeseci, ali smo se uspjeli brzo prilagoditi novonastalim uvjetima i ostvariti rekordne poslovne rezultate. Zadovoljni smo što opet postoji opcija izlaganja na sajmovima jer su nam izuzetno bitni zbog susreta s poslovnim partnerima te mogućnosti prezentacije novih proizvoda“, zaključio je Janković.

Inače, domaće tvrtke iz sigurnosno-obrambene branše ostvaruju godišnju proizvodnju u vrijednosti od približno 200 milijuna eura ili 1 posto ukupne vrijednosti proizvodnje prerađivačke industrije, dok je ukupni godišnji izvoz oko 100 milijuna eura, odnosno 1,2 posto ukupnog izvoza prerađivačke industrije. Milipol je najveći međunarodni sajam domovinske sigurnosti i vojno policijske opreme. Na sajmu se očekuje preko 1.000 izlagača, 30.000 posjetitelja te 150 službenih delegacija.