Navike plaćanja hrvatskih kupaca popravile su se u usporedbi s prošlom godinom. Rokovi plaćanja u Hrvatskoj skraćeni su za šest dana te sada u prosjeku iznose 36 dana, što znači da su trenutačno za dva dana kraći u odnosu na istočnoeuropski prosjek, priopćeno je kompanije za naplatu potraživanja EOS Matrix
Gotovo četiri od pet kupaca u Hrvatskoj plaćaju svoje račune na vrijeme. Time se Hrvatska uz Poljsku pozicionirala na vodeće mjesto u odnosu na ostale zemlje Istočne Europe. Sa svojih 78 posto pravodobno plaćenih računa ima iznadprosječnu stopu plaćanja (Istočna Europa 74 posto)
Posebno se ističe sektor trgovine s čak 80 posto pravodobno plaćenih računa, dok sektor usluga prednjači u lošim navikama plaćanja s udjelom od 25 posto zakašnjelih plaćanja, odnosno nenaplativih potraživanja.
Rezultati su to EOS-ova istraživanja 'European Payment Practices' 2016. za koje je neovisni institut za istraživanje tržišta TNS Infratest ispitao 200 rukovoditelja u Hrvatskoj o prevladavajućim navikama plaćanja u njihovim tvrtkama.
Na plaćanje kupaca koji kasne s plaćanjem hrvatske tvrtke moraju svejedno čekati dobra tri tjedna nakon isteka roka plaćanja u industrijskom i uslužnom sektoru do četiri tjedna.
Iako se lani visoki udio nenaplaćenih potraživanja pripisivao lošoj praksi plaćanja u segmentu B2B, ove godine nema značajnijeg odstupanja između prakse plaćanja kod privatnih i poslovnih kupaca. Znatno urednije plaćanje vidljivo je kod poslovnih kupaca, ali privatni kupci i dalje prednjače.
'Ono što smo lani naslućivali, ove godine možemo i potvrditi. Skraćivanjem rokova plaćanja, poboljšava se disciplina plaćanja', kazala je Barbara Cerinski, direktorica EOS Matrixa u Hrvatskoj.