Koncept tzv. meal kita prvi put se 2008. pojavio u Švedskoj, da bi se proširio diljem svijeta. Riječ je o usluzi dostave hrane na način da vam u paketu stigne točno dozirana količina namirnica potrebna za kuhanje odabranog recepta, koji također dobivate u paketu. Odnedavno je ta usluga stigla preko platforme Yello i u Hrvatsku
U nekoliko klikova preko Yelloa možete odabrati recepte za koje ćete dobiti namirnice što stižu u izoliranoj kutiji koja održava svježinu 48 sati. Ne morate razbijati glavu time što kuhati i gdje nabaviti povrće, meso i začine. Koncept se čini još primamljiviji u vrijeme pandemije, kad dosta ljudi radi od doma.
'U razvoj projekta krenuli smo puno prije koronavirusa. Tijekom posjeta Londonu prije dvije godine naletio sam na ideju meal kita i odlučio: ako ovog nema u Hrvatskoj, ja ću to pokrenuti. Za razvoj platforme trebalo nam je više od godinu dana. Sad se poklopilo da je to nešto što još više pomaže ljudima', kaže Saša Čubrić, a osmislio je Yello s poslovnim parterom Goranom Ferićem.
S prodajom paketa krenuli su sredinom rujna. Dostavljaju ih po cijeloj Hrvatskoj, a interes je toliko velik da Saša očekuje da će već za nekoliko mjeseci dostići broj prodanih paketa dovoljnih za pokrivanje poslovnih troškova.
'Ljudi su oduševljeni. Sve dobijete na kućnu adresu, a recepti su jednostavni tako da i djeca mogu kuhati. Blizu 40 posto kupaca koji probaju Yello nastave ga koristiti, što je odlično. Računao sam da će nam trebati osam do deset mjeseci da dođemo do 400-tinjak kutija mjesečno pa da budemo na nuli. A sad rastemo toliko brzo da će nam za to trebati pet do šest mjeseci', ističe Saša.
Namirnice nabavljaju isključivo od manjih hrvatskih proizvođača i lokalnih tvrtki. A ponudu jela baziraju na sezonski i lokalno uzgojenom povrću.
Uspostavili su suradnju s proizvođačima poput OPG-a Solin, tvornice tjestenine Naše klasje, mesnice Kanurić, Nature, Farmeraja, a njihov broj planiraju povećavati po potrebi.
'Javlja nam se sve više OPG-ova. Upravo smo u pregovorima s jednim gospodarstvom iz Like. Imaju češnjak koji nam baš sada treba. Konačni nam je cilj da budemo poveznica između OPG-ova i kupaca. Trenutačno imamo situaciju da postoji mnogo OPG-ova koji imaju odlične proizvode, a nemaju tržište. S druge strane imate puno kupaca koji bi kupovali od OPG-ova, ali im je komplicirano naručivati od pet raznih gospodarstava', objašnjava Saša.
Cijena paketa Yello kreće se od 196 kuna do 512 kuna. Najjeftiniji paket je za dvoje ljudi za dva dana u tjednu, u kojem su namirnice za kuhanje četiri obroka. Tad pojedinačna cijena obroka košta 49 kuna.
Najskuplji paket od 519 kuna je za četvero ljudi i četiri dana u tjednu, što je 16 porcija, i tu je pojedinačna cijena obroka 32 kune.
'Kad se uspoređujemo s klasičnom dostavom iz restorana, mislim da smo više nego konkurentni. Odnos kvalitete i cijene je na našoj strani. Nema šanse da u maloprodaji kupite za taj novac namirnice koje nudimo za neka jela. Opet, u maloprodaji ćete možda proći jeftinije za neko povrće ili začin, ali tad je tu problem viškova. Kupite nečeg 300 grama, a treba vam 50. Mi dostavljamo točno doziranu količinu. Na vanjskim tržištima su meal kitovi nešto jeftiniji, ali su oni više industrijski. Od njih ćete dobiti kocku za juhu dok mi šaljemo gotov temeljac u staklenki. Oni šalju industrijsku piletinu dok je mi nabavljamo od malog proizvođača', objašnjava Saša.
U platformu Yello on i njegov partner dosad su uložili preko pola milijuna kuna. Najveće ulaganje bilo im je u web stranicu koju konstantno unapređuju i dorađuju, a investirali su i u opremu za obradu, slaganje porcija i pakiranje namirnica.
Trenutno zapošljavaju troje djelatnika te imaju četvero stalnih vanjskih suradnika, među njima i kuhara koji osmišljava recepte.
'Čeka nas još dosta ulaganja. Nadam se da ćemo za godinu dana partner i ja moći isplati sebi manju plaću. Sad sve što radimo je pro bono. Ali ako se nastavi dosadašnji rast, neće biti problema', optimističan je Saša.