Nakon Pelješkog mosta i obnove cestovne infrastrukture, intenziviraju se i ulaganja u zastarjelu željeznicu, javlja HRT. U promet su puštena tri najmodernija Končareva elektromotorna vlaka od ukupno 21 naručenog za zagrebački gradsko-prigradski prijevoz. U ambiciozan zeleni plan modernizacije željeznice trenutačno se ulaže oko milijardu i pol eura
Ukupna procijenjena vrijednost projekta je 1,3 milijarde kuna, a potpora Europske unije 880,3 milijuna kuna. HŽ Putnički prijevz (HŽ PP) planira modernizirati vozni park s 21 novim elektromotornim vlakom. Za gradsko-prigradski prijevoz predviđeno je 11 vlakova, a za regionalni deset.
Vlakove je proizveo Končar, a svečanu prvu vožnju jedan od njih imao je od zagrebačkog glavnog kolodvora do Dugog Sela i nazad. Nakon današnjega puštanja u promet prva tri vlaka za gradsko-prigradski prijevoz, bit će isporučeno još osam gradsko-prigradskih vlakova koji će voziti na zagrebačkom području. Isporuka regionalnih vlakova, koji će voziti na elektrificiranim prugama u Hrvatskoj, uslijediti će nakon toga, navodi HRT.
Potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je na puštanju u promet da je obnova željezničke infrastrukture ključan projekt koji će obilježiti sljedećih 10 do 12 godina.
'Takav projekt ide svojim tijekom i dobro je što se nabava 21 novog vlaka financira uz pomoć europskih sredstava, a ovo je tek prva isporuka vlakova', rekao je Butković.
Dodao je da će sva sredstva koja su na raspolaganju iz EU-a te nacionalna i kreditna sredstva, najvećim dijelom biti usmjerena u obnovu željezničke infrastrukture i nabavu novih vlakova. 'Plan je do 2025. godine uvesti u promet 70 novih vlakova', rekao je Butković.