Službeni Pariz pritišće predsjednicu Europske komisije Ursulu von der Leyen da najavi novu istragu protiv kineskih proizvođača električnih vozila u svom godišnjem govoru o stanju Unije u srijedu, unatoč strahovima ostalih članica, prvenstveno Njemačke, da bi se Peking mogao gadno osvetiti
Mjesecima francuska vlada i njezini opunomoćenici u automobilskoj industriji nagovaraju Europsku komisiju da pokrene antidampinšku istragu protiv kineskih proizvođača e-automobila. To bi moglo dovesti do toga da EU uvede dodatne namete na kineska vozila, za koja se smatra da se prodaju ispod cijene kako bi se ugušila europska konkurencija.
Njemačka, najveći europski proizvođač automobila, protivi se bilo kakvim kaznenim mjerama s obzirom na to da su njezini glavni brendovi jako izloženi kineskom tržištu i mogu mnogo izgubiti od bilo kakvog trgovinskog rata.
Unatoč protivljenju Berlina, Pariz ne odustaje. U slučaju da šefica Europske komisije u svom govoru spomene moguću istragu protiv Kineza, to bi moglo dati novi zamah njihovoj kampanji, nadaju se Francuzi.
Francuska je dugogodišnji zagovornik snažnijih europskih mjera trgovinske zaštite i snažnije industrijske politike.
Povjerenik EU-a za unutarnje tržište Thierry Breton, koji je Francuz, posebno je upozorio na porast izvoza kineskih električnih automobila u prošlotjednom govoru.
'Vidimo da raste uvoz električnih vozila i solarnih panela, čime se naša ovisnost o fosilnim gorivima zamjenjuje industrijskom i tehnološkom ovisnošću', rekao je Breton.
Ali Bruxelles i Berlin sve su više nervozni zbog francuskog zahtjeva, jer se političari, državni službenici i industrijalci boje kineske odmazde.
Trojica trgovinskih diplomata EU-a rekla su za Politico da su jako skeptični oko francuske kampanje.
'Francuska radi predstavu', rekao je jedan dužnosnik iz automobilske industrije. 'To je samo pozerstvo te nitko ne želi trgovački rat s Kinom, koji bi uništio Volkswagen.'
Njemačko tržište automobila puno više je izloženo protunapadima Pekinga od francuskog, ali kompanije poput Renaulta i Stellantisa također se brinu da će navala kineskih proizvođača automobila smanjiti njihov tržišni udio na ključnim europskim tržištima.
Marke sa sjedištem u Kini, kao što su BYD, Great Wall i MG, sve su opasnija konkurencija vodećim europskim proizvođačima. Marketinški kopiraju europsku konkurenciju, s time da imaju pristup jeftinim baterijskim ćelijama u masovnoj proizvodnji.
Nije samo Berlin suzdržan oko pokretanja velikog trgovinskog rata.
Većina članica EU-a oprezna je s Pekingom, baš kao i velik dio Europske komisije. Za razliku od više konfrontacijskog pristupa SAD-a, Bruxelles s jedne strane nastavlja trgovati s Pekingom, istovremeno smanjujući svoju ovisnost o njemu.