dostavna mreža za prijevoz paketa

Geopost i DPD ostvaruju održive poslovne rezultate, unatoč izazovnoj 2022. godini

04.05.2023 u 15:22

Bionic
Reading

Najveća dostavna mreža za prijevoz paketa u Europi - Geopost, koja uključuje i DPD Croatia, u prošloj godini zabilježila je porast prodaje od 6%, a broj isporučenih paketa premašio je 2,1 milijarde. Geopost je uspio postići ove rezultate, unatoč izazovnim tržišnim uvjetima u protekom razdoblju

U 2022. godini tvrtka Geopost ostvarila je prihod od 15,6 milijardi eura, što predstavlja povećanje od 6% u odnosu na prethodno razdoblje. To pokazuje sposobnost dostave da se prilagodi zahtjevnim tržišnim uvjetima i održi rast. Geopost je tijekom 2022. godine isporučio 2,1 milijardu paketa diljem svijeta, što predstavlja blagi pad (-1,3%) u odnosu na 2021. Nakon dvije godine rekordnih rezultata, na koje je znatno utjecala pandemija COVID-19 i sigurnosne mjere koje su uslijedile, 2022. godina se pokazala puno izazovnijom. Obilježena je s nekoliko geopolitičkih i makroekonomskih šokova, poput rata u Ukrajini, rekordne inflacije u mnogim zemljama, naglog porasta cijene energije i općenito usporavanje potrošnje kućanstva. Unatoč blagom padu volumena, tvrtka Geopost isporučila je više od 2,1 milijarde paketa, što predstavlja više od 8,3 milijuna isporučenih paketa dnevno.

'2022. je bila nevjerojatno izazovna godina koja je testirala Geopostovu otpornost i sposobnost prilagodbe na nestabilne i nepovoljne tržišne uvjete. Zahvaljujući napornom radu i predanosti naših timova, uspjeli smo održati smjer i zabilježiti još jednu godinu rasta uz održavanje solidnih poslovnih rezultata. Radujemo se 2023. godini s odlučnošću i povjerenjem u našu sposobnost da nastavimo ostvarivati profit. Kao pioniri u dekarbonizaciji industrije dostave paketa, ostajemo predani ubrzanju naše energetske tranzicije i postizanju naših ambicioznih znanstveno utemeljenih ciljeva' rekao je Yves Delmas, glavni izvršni direktor Geoposta.

Potrošači imaju sve veću želju i potrebu za dostavom na Pickup lokacije i paketomate

Prema rezultatima istraživanja E-shopper barometer, koje Geopost provodi već sedmu godinu zaredom, naglo je poraslo korištenje Out of home (OOH) usluga i korištenje paketomata. Broj paketa koje Geopost i njegove podružnice isporučuju na ovaj način povećao se za 40% u 2022. godini. Broj Pickup lokacija na razini cijele Europe povećao se za 13 tisuća, pa ih tvrtka ukupno broji više od 83 000. Iako je dostava na kućnu adresu i dalje preferirani odabir dostave, koji na razini Europe bira 81% online kupca (u Hrvatskoj 88%), povećava se broj krajnjih korisnika koji odabiru alternativne opcije dostave poput Pickup lokacija i paketomata. Tako je u Hrvatskoj, broj potrošača koji biraju paketomat kao mjesto preuzimanja paketomata porastao u 2022. godini za 4% uspoređujući s godinom prije. Broj paketa dostavljenih na alternativne lokacije u Hrvatskoj, kojih je trenutačno više od 1200, porastao je Priopćenje Svibanj 2023 Page 2 of 2 za čak 47% u 2022. godini u odnosu na godinu prije. DPD u Hrvatskoj planira daljnje širenje out of home mreže, dok Geopost ima za cilj ponuditi najbolju pokrivenost u Europi sa 100.000 Pickup lokacija do 2025. godine, što će omogućiti da 90% Europljana bude udaljeno najviše 10 minuta od najbliže Pickup točke.

Održivost - Geopost je preuzeo značajne obveze u skladu sa svojom pionirskom ulogom u održivoj isporuci

U srpnju 2022. tvrtka je predala svoj plan za Net Zero do 2024. inicijativi Science Based Targets, koji je službeno odobren u veljači 2023. Time će tvrtka pridonijeti ograničavanju porasta globalne temperature. Geopost je predan drastičnom smanjenju svojih emisija stakleničkih plinova za 43% do 2030. u usporedbi s 2020. te za 90% do 2040. u usporedbi s 2020. Tvrtka će također neutralizirati sve preostale emisije (oko 10%) od 2040. nadalje. Među inicijativama koje doprinose ovoj ambiciji, Geopost je 2022. dodatno ubrzao postupnu transformaciju svojih voznih parkova. Do kraja prošle godine tvrtka je koristila 8.458 vozila s niskim emisijama (električna vozila, vozila na plin i teretni bicikli.) Cilj Geoposta je opremiti 350 gradova u Europi vozilima s niskim emisijama do 2025. godine.

DPDgroup postaje Geopost

U svijetu koji se mijenja i preoblikuje logističku industriju i poslovanje, GeoPost/DPDgroup transformira svoj brend kako bi podržao svoju ambiciju rasta i prihvatio svoju strategiju diverzifikacije. Početkom ožujka tvrtka je objavila da je brend DPDgroup nakon 7 godina poslovanja zamijenio novi globalni brend Geopost. Nedavno je postalo jasno da se ime DPDgroup percipira kao brend dostave paketa i snažno povezuje s Europom, no DPD je kao organizacija već postigao puno više od toga. Grupu trenutno čini čak 122.000 stručnjaka za dostavu, koji su prisutni u čak 49 zemalja svijeta i 24 države Europe. Komercijalni brendovi (Chronopost, DPD, SEUR, BRT, Jadlog itd.) ne mijenjaju se, a ovaj strateški potez u skladu je s ambicijom Geoposta da postane referenca u održivoj isporuci i vodeći pokretač ubrzanja e-trgovine.