posjet splitu

Guverner Vujčić: 'Građane zanima hoće li zbog uvođenja eura cijene rasti; odgovor je da, ali ne bitno'

22.10.2022 u 15:00

Bionic
Reading

U sklopu informativne kampanje Euro-naš novac, kojeg organizira Vlada RH i Hrvatska narodna banka (HNB), u subotu je na splitskoj Rivi obilježen Dan eura, a građane se informiralo o prelasku na novu valutu od 1. siječnja iduće godine

S građanima je razgovarao guverner HNB-a Boris Vujčić i državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina.

Vujčić je objasnio da su na turneji četiri grada kako bi pokušali odgovoriti na sva pitanja građana vezano za uvođenje eura od 1. siječnja 2023., dodavši kako je to potrebno ponavljati jer je do kraja godine ostalo 70-tak dana.

Dodao je da su organizirali još jednu kampanju i to - Euro na kotačima, koja je krenula iz Vukovara u kojem je guverner bio prije dva dana, a doći će i u Split te obići još 27 gradova.

"Građane zanima hoće li zbog uvođenja eura cijene rasti; odgovor je da, ali ne bitno. Imamo iskustvo 19 drugih zemalja koje su prije nas uvele euro, a imamo sada nažalost i iskustvo s inflacijom koja je velika bez obzira na euro. Očito je da inflacija ne ovisi prvenstveno o euru; uz inflaciju od 12 posto, znači nekakvih 0,2 do 0,4 posto, koliko očekujemo da će biti utjecaj na cijene zbog samog uvođenja zaokruživanja cijena. To nije značajan doprinos stopi inflacije, ali se svakako nadamo da ćemo iduće godine vidjeti pad stope inflacije i očekujemo, praktički prepovljavanje inflacije u odnosu na onu koja je danas", izjavio je novinarima Vujčić.

Procijenio je da će prilagodba eura u Hrvatskoj biti brza, napomenuvši da ćemo imati dvojnu cirkulaciju kune i eura prva dva tjedna 2023., a nakon toga Hrvatska će biti u euru.

Zemlje iz europodručja ostvaruju 64 posto turističkog prometa u Hrvatskoj, a zemlje Schengena 85 posto

Državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina je izjavio da zemlje iz europodručja ostvaruju oko 64 posto ukupnog turističkog prometa u Hrvatskoj, a zemlje Schengena čak 85 posto, a kada se gledaju rezultati za ovu godinu imamo u zoni eura i Schengena povećanje od tri do četiri posto.

"Uvođenje eura će olakšati putovanje, pomoći će nam da se lakše prezentiramo svijetu tako što će gosti prepoznati Hrvatsku kao jednu od članica najrazvijenijih zemalja Europe i svijeta, te samim tim olakšati ulogu promocije Hrvatske u svijetu i našim poduzetnicima u turizmu. To je vrlo važno jer će to pojeftiniti poslovanje", rekao je Glavina.

Informativna kampanja HNB- a
  • Informativna kampanja HNB- a
  • Informativna kampanja HNB- a
  • Informativna kampanja HNB- a
  • Informativna kampanja HNB- a
  • Informativna kampanja HNB- a
    +9
Informativna kampanja HNB- a Izvor: Cropix / Autor: Vojko Basic

Da je uvođenje eura velika stvar za Hrvatsku smatra i splitski gradonačelnik Ivica Puljak i nada se da će to dobro djelovati na hrvatsko gospodarstvo. "Hrvatski građani će u početku svi imati malo više posla oko prilagodbe, ali se  veselimo što ćemo postati još ravnopravniji članovi napredne međunarodne zajednice", dodao je.

U sklopu kampanje Euro-naš novac Splićanima su danas na Rivi ponuđene razne zabavne aktivnosti, primjerice poput kola sreće Euroznalac u kojem se može provjeriti znanje o euru.

Najmlađi su sudjelovali u igri koja ih na zanimljiv način upoznaje s eurom, Euroškolici, dok su posjetitelji na Photoboothu imali priliku izraditi personaliziranu  fotografiju, a na informativnom kutku infoEuro dobiti odgovore na brojna pitanja i dvojbe. 

Dan eura se realizira u suradnji s Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova Europske unije, te predstavništvom Europske komisije u Hrvatskoj. Kako bi se što veći broj građana upoznao s eurom, nakon Rijeke, Osijeka i Splita Dan eura održat će se i 29. listopada u Zagrebu.

Informativne kampanje o službenom uvođenju eura u Hrvatskoj se provodi uz sufinanciranje EU.