Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) u današnjem priopćenju ističe da u pogledu najave operatora mobilne telefonije o izmjenama obračunskih jedinica ne može reći da je uistinu došlo do povećanja cijene mobilnih usluga jer će konačna cijene ovisiti o navikama korisnika
ZAGREB - Neki operatori su, naime, potaknuti porezom na mobilne usluge odlučili promijeniti način obračuna cijena razgovora tako da su obračunsku jedinicu od 15 sekundi zamijenili sa 60 sekundi za prvu minutu razgovora i po sekundu u svakoj idućoj minuti, a to poskupljuje razgovore kraće od jedne minute.
"Pogrešno bi bilo zaključiti da nove obračunske jedinice dovode nužno do povećanja cijena jer do izmjene obračunske jedinice nije došlo samo u prvoj minuti gdje je povećana sa 15 na 60 sekundi već i u ostalim minutama gdje je obračunska jedinica s 15 sekundi smanjena na jednu sekundu", kaže se u priopćenju HAKOM-a.
Iz HAKOM-a naglašavaju da u ovom trenutku ne mogu znati koje će navike telefoniranja imati korisnici, da će to tek biti vidljivo u razdoblju koje slijedi, pa nije moguće zaključiti jesu li uistinu maloprodajne cijene povećane.
Osim toga, dodaje se u priopćenju, obračunsku jedinicu su odlučili promijeniti T-Mobile i Vipnet dok je Tele2 odlučio zadržati postojeću obračunsku jedinicu i postojeće cijene usluga.
HAKOM pored toga smatra da u Hrvatskoj postoji djelotvorna tržišna utakmica između operatora, a korisnik može birati operatore i obračunsku jedinicu koja najbolje odgovara njegovim navikama.
U priopćenju se navodi i kako jedino HT i ISkon imaju obvezu ishoditi prethodnu suglasnost Vijeća HAKOM na izmjenu svojih maloprodajnih cijena.
"HAKOM je zaprimio zahtjev ovih operatora za povećanje cijena zbog izmjene PDV-a, postupak je u tijeku", navode iz te agencije.
Drugi operatori pokretnih i nepokretnih komunikacijskih mreža nisu obvezni pribaviti prethodnu suglasnost Vijeća HAKOM-a, već su obvezni svoje cjenovne sustave objaviti u dnevnom tisku najmanje 30 dana prije početka primjene, osim ako su cijene povoljnije od dosadašnjih.
"Tržište telefonske usluge u pokretnim elektroničkim komunikacijskim mrežama u Republici Hrvatskoj je na temelju svih provedenih analiza pokazalo da je u dovoljnoj mjeri konkurentno zbog čega HAKOM nema zakonskih mogućnosti narediti operatorima izmjenu maloprodajnih cijena", ističe se u priopćenju.
Vezano za razvijeno tržišno natjecanje ističu da korisnik ima mogućnost promjene operatora u slučaju nezadovoljstva s cijenom ili uslugom, da na tržištu postoji veliki broj tarifnih paketa i opcija koji se razlikuju po obračunskim jedinicama (15, 30, 60 sekundi), da se broj i vrsta tarifnih paketa i opcija povećava i da u zadnjih nekoliko godina dolazi do snižavanja maloprodajnih cijena mobilnih usluga.
"Dakle, primarna uloga HAKOM-a je osigurati krajnjim korisnicima pravo izbora operatora mobilne mreže, kao i mogućnosti jednostavnog prelaska s jednog operatora na drugog, čime su stvorene osnove za djelotvorno tržišno natjecanje", ističu iz HAKOM-a.