Europska komisija je sinoć potvrdila da su neke multinacionalne krenule u proces izjednačavanje kvalitete svojih proizvoda kako bi preduhitrile skore zakonske promjena ne kojima radi i hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan koja je nedavno imenovana izvjestiteljicom Europskog parlamenta za različitu kvalitetu hrane.
Povjerenica za zaštitu potrošača Vera Jourova je u petak je istaknula tri kompanije koje mijenjaju recepte. Jedna od njih je HIPP koji se na to obvezao nakon što su objavljeni rezultati istraživanja zastupnice Biljane Borzan i Hrvatske agencije za hranu koji su pokazali da je testirana dječja hrana u Hrvatskoj manje zdrava od one u Njemačkoj.
'Komisija je navela i da se Ferrero obvezao izjednačiti kvalitetu Nutelle u svim zemljama. Nakon mog istraživanja, Ferrero se izjasnio da je kvaliteta Nutelle viša samo u Njemačkoj, a u svim ostalim državama članicama da je jednaka. Sada su ušli u proces snižavanja kvalitete Nutelle u Njemačkoj kako se ne bi doveli u situaciju da opet budu prozvani u istraživanjima. Službeno to objašnjavaju promjenama u lancu opskrbe hranom, ali potrošači u Njemačkoj su odmah to povezali s problemom dvostruke kvalitete i iznimno su nezadovoljni', kazala je Borzan.
Podsjetimo, istraživanje zastupnice Borzan je usporedbom hrvatske i njemačke Nutelle utvrdilo da proizvod iz Hrvatske sadrži sirutku u prahu i manji postotak obranog mlijeka u prahu, dok proizvod iz Njemačke sadrži samo obrano mlijeko u prahu . Također je primijećena značajna razlika u boji, konzistenciji, mirisu i okusu proizvoda: proizvod kupljen u Hrvatskoj je slađi, gušći i aromatičniji na kakao dok je proizvod iz Njemačke tamniji, aromatičniji na lješnjak i maziviji.
'Komisija je također navela Bahlsen, njemačku kompaniju koja proizvodi vafle i kekse, koji su se obvezali da će u svim svojim proizvodima koji se zovu “keksi s maslacem” koristiti isključio maslac, a ne kao dosad. Očito je da su neki proizvođači mudro odlučili preduhitriti promjene na kojima radimo u Europskom parlamentu. Pozivam i druge proizvođače da se uključe, a posebice one kojima smo u Hrvatskoj našli najveće razlike poput proizvođača hrenovki Wudy ili deterdženta Ariel', kazala je Borzan.