RASTROŠNIJI NEGO 2015.

Hrvati će za blagdane potrošiti 12 milijardi kuna

25.11.2016 u 12:18

Bionic
Reading

Hrvatska gospodarska komora (HGK) procjenjuje da će hrvatski građani tijekom ovogodišnjeg prosinca potrošiti nešto više od 12 milijardi kuna, što je pola milijarde kuna više nego u prosincu lani, kazala je u petak pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić

Najviše se tijekom prosinca kupuju igračke i proizvodi za djecu, obuća i odjeća te elektronička oprema, a najudarniji dani prosinačke potrošnje su vikend prije Božića te razdoblje od 19. do 24. prosinca, rekla je Ravlić na konferenciji za novinare o blagdanskoj potrošnji.

Svaki treći proizvod u prosinačkoj potrošnji odlazi na hranu i piće, kaže Ravlić, dodajući kako pokazatelji u posljednje dvije godine govore da je u zadnjem kvartalu pojačana kupovina na kreditne kartice.

'Trendovi u Europi pokazuju kako građani sve više vode računa o tome da se okreću domaćim proizvodima pa bih pozvala sve da nam krilatica ovih blagdana bude - darujmo hrvatsko', poručila je Ravlić, pozivajući potrošače da prednost daju domaćim proizvodima, a trgovce da u blagdanskoj ponudi imaju što više domaćih proizvoda.

'Jer kupovinom domaćih proizvoda potičemo potrošnju koja je, uz izvoz i investicije, jedna od važnijih faktora u pokretanju novog gospodarskog ciklusa', kazala je.

Direktorica Sektora trgovine HGK Ema Culi je navela kako maloprodajni promet u posljednja tri mjeseca (srpanj, kolovoz i rujan) prosječno raste po stopi od 4,7 posto, što je natprosječna stopa rasta još od 2007. godine.

Rast realnoga prometa bilježi se i na kumulativnoj razini i u prvih devet mjeseci ove godine porastao je za 3,7 posto u odnosu na isto razdoblje lani, ali je još uvijek manji, i to 12,2 posto, u odnosu na isto razdoblje 2008. godine.

'Očekujemo da bi ove godine maloprodajni promet mogao porasti za najmanje 3,2 posto u odnosu na prošlu godinu, zahvaljujući većem optimizmu potrošača i dvogodišnjem kontinuiranom rastu prometa', rekla je Culi.

Na pitanje kako će se na potrošnju odraziti sezonska sniženja, koja su ove godine prvi put nakon Božića i počinju 27. prosinca, Ravlić je podsjetila da trgovci imaju pravo koristiti akcije i rasprodaje pa procjenjuje da se kasniji termin sezonskih sniženja neće značajnije odraziti na kupovinu prije samog Božića.

Prodaja mesa pala 30 posto

Ravlić ne očekuje da će se aktualna situacija sa salmonelom značajnije odraziti na blagdansku potrošnju. 'Ne očekujemo da će situacija sa salmonelom značajnije utjecati na potrošnju. Građani će više paziti, neće kupovati proizvode tvrtki u kojima je salmonela pronađena, kupovat će te proizvode od drugih tvrtki ili će se okrenuti drugim vrstama proizvoda', kazala je.

Zbog salmonele prodaja mesa pala oko 30 posto

Culi je rekla kako su se posljednjih dana prisutni problemi sa salmonelom odrazili na pad prodaje mesa i to negdje na razini od oko 30 posto.

Najviše je, kaže, pala prodaja smrznute piletine i svježih purećih prsa.

'Očekujemo da inspekcije i dalje rade svoj posao i da se takvi proizvodi maknu s tržišta, no ako takva situacija potraje duže to bi se moglo odraziti i na domaću proizvodnju što ne bi bilo dobro. Ali očekujemo da će se, uz napore svih nadležnih tijela državne uprave, situacija na hrvatskom tržištu uskoro stabilizirati', rekla je Culi.