U trećoj godini poslovanja Ikea Hrvatska ostvarila je promet 622,4 milijuna kuna odnosno 82,7 milijuna eura što je za 9,6 posto više u usporedbi s prošlom 2016. godinom
'Tijekom treće godine poslovanja ostvarili smo odlične rezultate prodaje, koja se temelji na našim održivim principima i jedinstvenom demokratskom dizajnu. Kako bismo inspirirali većinu ljudi Ikea rješenjima za bolji život kod kuće, otvorili smo privremeni izložbeni prostor u centru grada 'Probnu kuću Ikea Zagreb' te postali još dostupniji građanima na obali otvaranjem dva dostavna centra, u Rijeci, a nedavno i Splitu', rekao je Stefan Vanoverbeke, direktor Ikea Hrvatske i regionalni direktor Ikea SEE (Ikea Jugoistočna Europa).
Dodao je kako će se u budućnosti fokusirati na 'više prodajnih kanala' kako bi ponudu Ikee učinili dostupnijom i pristupačnijom što većem broju kupaca u Hrvatskoj.
'Istovremeno, ostajemo predanin stvaranju pozitivnog utjecaja na zajednicu u kojoj poslujemmo i napretku društva', poručio je Vanoverbeke.
Tijekom prošle poslovne godine robna kuća Ikea Zagreb dočekala je više od 1,7 milijuna posjetitelja, a više od pet milijuna ljudi posjetilo je IKEA.hr stranicu. Internetska trgovina ostvarila je više od 16 tisuća narudžbi, a većina njih stigla je iz Splitsko-dalmatinske, Zagrebačke te Primorsko-goranske, Dubrovačko-neretvanske i Istarske županije.
Novootvoreni dostavni centar u Rijeci, poručuju iz Ikee Hrvatska, ostvario je odlične rezultate sa 670 narudžbi s više od 11.800 proizvoda koliko ih je distribuirano u dostavni centar u manje od dva mjeseca rada, od sredine srpnja do kraja kolovoza.
Tijekom protekle godine, Ikea je ukupno prodala 5500 kuhinja. Najprodavanija kolekcija u Hrvatskoj je Svartan, inspirirana urbanim okruženjem.
Od ukupno 12,2 milijuna prodanih proizvoda, 23 posto čini namještaj, a 77 posto dodaci. Najprodavaniji namještaj su BESTÅ rješenja za dnevnik boravak, a prodano je ukupno 85.532 komada. Među dodacima, i ove su godine najuspješniji OFTAST tanjuri, koji su s 458.738 prodanih komada bili ukupno najprodavaniji prošlogodišnji proizvod.
Ikea Food čini 4,8 posto udjela u ukupnoj prodaji, a među najprodavanijim proizvodima su švedske mesne okruglice, prodano ih je 1.795.520 komada te hot dogovi kojih je prodano 674.000 komada, čime bi, ilustriraju u Ikei Hrvatska, mogli napraviti kolonu dugu 81 kilometara poslagani jedan do drugoga.
Odlični poslovni rezultati omogućili su daljnja ulaganja u zaposlenike, poručuju iz ove kompanije, od čega je gotovo 8.000 sati uloženo u treninge i edukacije. U skladu s principima raznolikosti i uključivosti, 52,6 posto zaposlenika u robnoj kući Ikea Zagreb su žene koje čine i 56 posto menadžment tima. Prema internim anketama o zadovoljstvu zaposlenika, 89 posto od 361 zaposlenika je izjavilo da su ponosni što rade za tvrtku Ikea, dok je 91 posto njih ponosno na način kako Ikea integrira održivost u sve ono što čini.
Tijekom poslovne godine 2018., svi Ikea zaposlenici u regiji dobit će pametne telefone, kao dodatno pomagalo kako bi još bolje služili kupcima i međusobno brže razmjenjivali informacije i ideje. Ikea SEE je prva organizacija u Ikea svijetu koja provodi ovu inicijativu za sve svoje zaposlenike.
Kao i prošle godine, robna kuća Ikea Zagreb ponovno ostvaruje značajne rezultate u području održivosti. Od prikupljenog otpada u robnoj kući, 94 poto je reciklirano. Posjetitelji su također doprinijeli zaštiti okoliša i održivijoj budućnosti te su donijeli 4,1 tonu madraca za recikliranje. 95 posto utrošene energije u robnoj kući dolazi iz obnovljivih izvora, a 10 posto se proizvodi samostalno.
Od kraja listopada do kraja prosinca 2016. godine, Ikea Hrvatska je otvorila izložbeni prostor u centru grada pod imenom 'Probna kuća Ikea Zagreb' koji je tijekom nešto više od dva mjeseca rada posjetilo gotovo 60.000 građana te je održano gotovo 50 besplatnih radionica za građane i djecu. U Probnoj kući održan je i Tjedan održivosti tijekom kojeg su građani mogli otkriti više o održivijem životu kod kuće, korištenju kompostiranja te smanjenju otpada hrane kod kuće, a djeca su u suradnji s Udrugom Kamensko šivala čizmice za Svetog Nikolu od ostataka tekstila i uživali u predstavi HaHa20 u izvedbi kazališta Tvornica lutaka. U suradnji sa ženskim udrugama u Hrvatskoj, obilježeno je 16 dana aktivizma protiv nasilja nad ženama izložbom u Probnoj kući, a sav namještaj u vrijednosti od 250.000 kuna nakon zatvaranja ovog izložbenog prostora doniran je udruzi Nova budućnost, koja skrbi o djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi te udruzi Ženska pomoć sada za opremanje Prihvatnog centra za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja.
U suradnji s UNICEF-om, Ikea Hrvatska je donirala 18.000 eura za prvu banku humanog mlijeka u Hrvatskoj, koje će povećati šansu za život oko 2000 djece koje se u Hrvatskoj godišnje rađa prijevremeno.
Tijekom prošle godine, Ikea Hrvatska je provela projekt Male promjene, velike uštede u sklopu kojeg je odabrano 20 obitelji kojima su dani Ikea održivi proizvodi i rješenja. Tijekom šest mjeseci, 20 ambasadora je bilježilo uštede koje su ostvarili u potrošnji energije i vode te smanjenju organskog otpada. Također, i ove je godine nastavljena suradnja s Općinom Rugvica donacijom Ikea knjiga Osnovnoj školi Rugvica.
Krajem svibnja, započela je izgradnja najvećeg outlet centra u Hrvatskoj pored robne kuće IKEA Zagreb, pod imenom 'Designer Outlet Croatia'. Riječ je o projektu vrijednom 60 milijuna eura u prvoj fazi, a pokrenula ga je Ikea Centres s partnerima. Očekuje se da će svoje prve posjetitelje dočekati tijekom proljeća 2018. godine te im omogućiti jedinstveno iskustvo kupovine u 90 trgovina. Nakon prve faze, otvorit će se više od 400 novih radnih mjesta.
Do 2025. godine, Ikea SEE ostaje predana otvaranju 13 robnih kuća Ikea u regiji (Hrvatska, Srbija, Slovenija i Rumunjska).