Jadran-Galenski laboratorij (JGL) u prvom je polugodištu na razini grupe ostvario operativnu dobit (EBITDA) od 71 milijun kuna, što je 54 posto više u odnosu na isto razdoblje lani, pokazuju preliminarni podaci za prvo polugodište objavljeni na Zagrebačkoj burzi.
Poslovni prihodi na razini Grupe, uključujući ljekarnički dio poslovanja kroz ZU Pablo i segment dijetetike i kozmetike kroz tvrtku kćer Adrialab, u prvoj polovini ove godine bilježe 16 posto rasta te iznose 453 milijuna kuna.
JGL je, kako se navodi u priopćenju, u farmaceutskom dijelu poslovanja nastavio s trendom rasta prihoda i operativne profitabilnosti.
Poslovni prihodi JGL Pharme, sukladno preliminarnim, konsolidiranim rezultatima, dosegnuli su rekordnih 355 milijuna kuna, što čini rast od 16 posto, u uvjetima otežanog poslovanja zbog pandemije s virusom Covid-19, koja je dovela do naglog usporavanja potražnje u drugom kvartalu.
Međutim, čak i u tim okolnostima JGL je uspio ostvariti dvoznamenkasti rast i rast brži od tržišta, ističu iz tvrtke napominjući kako je taj rezultat tim veći, s obzirom da je zabilježen pad prodaje u Rusiji i Hrvatskoj, dva najveća tržišta JGL-a.
"Ovo je sjajan rezultat jer govori kako smo uspjeli izgraditi dovoljno veliko i rastuće poslovanje u Ukrajini, Kazahstanu, BiH, Bjelorusiji i B2B tržištima, a time i smanjili ovisnost o pojedinim tržištima", isiču iz JGL-a.
Navode kako je Rusija i dalje njihovo najveće tržište na kojem su ostvarili 33 posto prihoda u prvoj polovici ove godine, ali je to smanjenje s 39 posto udjela lanjske godine.
Međutim, ono što ih posebno veseli je rast u B2B biznisu za čak 87 posto. Time potvrđuju, kako navode, konkurentnost JGL-a na europskoj sceni te osiguravaju važan izvor novih prihoda, u kojem nemaju rizik tečajnih razlika.
Dobit prije oporezivanja iznosi 28 milijuna kuna. U priopćenju se navodi kako JGL nastavlja i sa smanjenjem duga i zaduženosti, unatoč financijskom šoku zbog pandemije.
Tvrtka je u prvoj polovini godine povećala operativnu profitabilnost (EBITDA marža) s 13,5 na 17,7 posto, što ocjenjuju kao izvanredan rezultat.
Ističu i kako su izvrsnim rezultatima u prodaji te efikasnim upravljanjem troškovima uspjeli gotovo u potpunosti nadoknaditi trošak od 15,5 milijuna kuna nastao zbog negativnog utjecaja tečajnih razlika.
"U drugoj polovici godine nastavljamo s istom poslovnom strategijom koja uključuje još bržu i fokusiraniju prilagodbu potrebama kupaca, prodaji i izvozu, kao i dodatno širenje suradnji u ključnim terapijskim segmentima oftalmologije i otorinolaringologije", navodi se u priopćenju.