Hrvatski Telekom (HT), vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj, na Zagrebačkoj burzi objavio je u četvrtak revidirane poslovne rezultate za prošlu godinu
U 2016. HT ostvario je prihode u iznosu od 6,97 milijarde kuna, što je za 0,7% više nego 2015. godine. Zadržana je vodeća pozicija u svim segmentima telekomunikacijskog tržišta, a rastu prihoda pridonijeli su prihodi pokretnih komunikacija i veleprodaje, rast u ICT području i poslovanje s električnom energijom.
EBITDA prije jednokratnih stavki iznosi 2,82 milijarde kuna i viša je za 1,4 posto u odnosu na 2015. godinu, uz jaku EBIDTA maržu od 40,5 posto koja je veća za 0,3 postotna boda u usporedbi s godinom ranije.
Neto dobit u 2016. godini iznosi 934 milijuna kuna i veća je za 9 milijuna kuna odnosno 1,0 posto u odnosu na 2015. godinu.
Više od 1,6 milijardi kuna investicija u infrastrukturu i inovativne usluge
HT je u protekloj godini povećao vrijednost investicija na 1,61 milijardu kuna, odnosno 9,1 posto više nego godinu ranije. Investicije su bile usmjerene na povećanje kapaciteta za širokopojasni pristup internetu, poboljšanje korisničkog iskustva i povećanje konkurentnosti.
Investicije u nepokretnu mrežu rezultirale su optičkim pristupom za 295 tisuća kućanstava, što je za 68% više u odnosu na 2015. godinu. Za više od 50 posto korisnika bez dodatne su naknade omogućene širokopojasne brzine koje su za dva do pet puta veće od prijašnjih.
NGA brzine veće od 30 Mbit/s ukupno su omogućene za 800 tisuća hrvatskih kućanstava te se zahvaljujući tome Hrvatska približava ciljevima Europske digitalne agende.
U mobilnom segmentu, pokrivenost 4G mrežom za preuzimanje brzinom do 225 Mbit/s povećala se na 51% stanovništva, dok je na kraju 2015. godine pokrivenost iznosila 31%. Pokrivenost stanovništva 4G mrežom u vanjskom okruženju povećana je s 93,1% na 96,9% u usporedbi s prošlom godinom.
Novi jedinstveni koncept usluga na telekomunikacijskom tržištu, Magenta 1, koji je predstavljen u prvom polugodištu 2016. ima više od 53 tisuće kućanstava, a njihov broj i dalje kontinuirano raste.
Više od polovice dobiti za isplatu dividende
Uprava i Nadzorni odbor Glavnoj skupštini Društva predložili su raspodjelu dividende od 6 kuna po dionici koja će se isplatiti iz neto dobiti 2016. godine, što daje ukupan iznos za isplatu dividende od 491,3 milijuna kuna (54 posto dobiti) te alokaciju ostatka neto dobiti od 417,5 milijuna kuna u zadržanu dobit.
Dodatno, Hrvatski Telekom najavljuje i namjeru pokretanja programa stjecanja vlastitih dionica na Zagrebačkoj burzi u skladu s odlukom Glavne skupštine od 21. travnja 2016. godine kojom je Upravi dano ovlaštenje za stjecanje vlastitih dionica. Nakon što se provedu sve interne procedure i pod uvjetom zadovoljavajućih tržišnih okolnosti Društvo će objaviti opseg, veličinu i trajanje Programa stjecanja vlastitih dionica prema primjenjivom zakonodavnom okviru.
Kao što je ranije objavljeno, HT će na početku godine objaviti minimalnu ciljanu dividendu za svaku godinu, koja će biti u okviru raspona navedenog u Politici dividendi. Za financijsku 2017. Uprava trenutno očekuje isplatu dividende u iznosu od minimalno 6 kuna po dionici.
Regionalni iskorak u Crnu Goru
Početkom siječnja 2017. godine, Hrvatski Telekom je stekao 76,53% udjela u Crnogorskom Telekomu, za kupovnu cijenu u iznosu od 123,5 milijuna eura. Ova transakcija je dio HT-ove strategije rasta putem širenja na regionalna tržišta. Ostvarivanjem značajnih sinergijskih učinaka, HT ovom akvizicijom očekuje ostvariti dodatnu vrijednost svojim dioničarima i korisnicima.
U 2017. godini fokus na korisničko iskustvo i širenje poslovanja
Komentirajući poslovne rezultate za 2016. i planove za 2017. godinu, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma, Davor Tomašković istaknuo je:
'Iza nas je vrlo uspješna godina u kojoj smo zabilježili porast svih financijskih pokazatelja te smo nastavili sa značajnim ulaganjima u infrastrukturu i transformacijom kompanije.
U potpunosti smo preokrenuli padajuće trendove i stvorili preduvjete za rast te smo kupnjom većinskog udjela u Crnogorskom Telekomu početkom 2017. godine iskoračili na regionalno tržište. S promatranjem prilika za regionalno širenje nastavljamo i dalje.
Ostajemo usmjereni na strategiju rasta Hrvatskog Telekoma kao lidera na domaćem i regionalnom tržištu telekomunikacija i digitalnih usluga'.