Proračun Hrvatske turističke zajednice (HTZ) za iduću godinu veći je za 14 posto u odnosu na ovu te iznosi 331 milijun kuna, odlučeno je u četvrtak na Saboru i Turističkom vijeću HTZ-a
Povećanje je prvenstveno rezultat rasta prihoda od boravišne pristojbe i turističke članarine, za 4 posto.
Od ukupnog iznosa HTZ-ova proračuna od 331 milijuna kuna, oko 40 milijuna kuna ili 10 milijuna kuna više nego ove godine utrošit će se za mjere namijenjene povećanju zračnog prometa.
Ministar turizma Gari Cappelli rekao je nakon sjednice Turističkog vijeća da će se iz državnog proračuna za proračun HTZ-a izdvojiti 53 milijuna kuna.
"Nadam se da će avio-promet zbog većih potpora biti još bolji, da ćemo imati više letova te da će oni krenuti ranije. Jačat će i dio kampanje vezan uz dolaske gostiju u pred i posezoni. Jedan od ciljeva za sljedeću godinu je i povećanje potrošnje turista", kazao je Cappelli.
Dodao je da će tijekom 2019. veća pažnja biti posvećena turizmu u Slavoniji, odnosno kontinentu.
Ove godine broj noćenja mogao bi u odnosu na prošlu porasti za četiri, a dolazaka do 7 posto, smatra ministar.
Govoreći o investicijama u idućoj godini, rekao je da će one biti oko milijardu eura, a jednom od većih označio je onu u Hotel Four Seasons na Hvaru.
Izvijestio je kako se pregovara o tome da još dva-tri projekta uđu među strateške. Pored ostalih, to su izgradnja hotela u Cavtatu, a otvaraju se i modeli za investicije u zdravstvenom turizmu što bi moglo rezultirati dodatnim ulaganjima od 300 do 350 milijuna eura.
Što se tiče kvota za strana radnike, Cappelli je upozorio da je ove godine neiskorišteno ostalo 8.000 dozvola. Najavio je znatno brže izdavanje dozvola.
"Neće se čekati kao dosad. Osigurali smo 15.000 dozvola kako ne bismo turističku sezonu doveli u bilo kakav problem", rekao je Cappelli.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić izvijestio je da je na Turističkom vijeću donesena odluka o udruženom oglašavanju s turoperatorima na glavnim tržištima, u vrijednosti nešto većoj od 24 milijuna kuna.
Donesene su i odluke o raspisivanju dvaju natječaja za 2019. - za provedbu marketinških kampanja na 15 ključnih emitivnih tržišta gdje će se izabrati partneri za oglašavanje te za marketinške aktivnosti koje će se provoditi s HTZ-ovim predstavništvima.