UZBUNA U ĐURI ĐAKOVIĆU

HŽ poništio natječaj za 100 teretnih vagona

08.04.2010 u 15:18

Bionic
Reading

Slutnje radnika i uprave tvrtke Đuro Đaković Specijalna vozila obistinile su se. HŽ Cargo je poništio postupak javne nabave 100 teretnih vagona zbog, kako stoji u obrazloženju, promijenjenih okolnosti. Budući da su u Đuri Đakoviću računali na ovaj posao, poništenje natječaja ozbiljno će uzdrmati poslovanje slavonskobrodske tvrtke

HŽ Cargo je 4. siječnja ove godine raspisao javni natječaj za nabavku 100 teretnih vagona. Do 19. veljače, kada je bio i krajnji rok za predaju ponuda, dostavljene su dvije inozemne ponude te domaća ponuda ĐĐ Holdinga koja je podrazumijevala proizvodnju vagona u tvrtki ĐĐ Specijalna vozila, uz već aktualnu kooperaciju s TŽV Gredelj, koji sa značajnim učešćem sudjeluje u ukupnoj vrijednosti vagona, pojašnjava za tportal predsjednik uprave ĐĐ Specijalnih vozila, Bartol Jerković.

Potrebni drugi vagoni

Iako se nagađalo da bi zbog niže cijene stranih ponuđača ĐĐ mogao ostati bez tog posla, koji za mnoge radnike znači ostanak u tvrtki, Jerković pojašnjava da se na ovom natječaju nije tražila najniža cijena, nego ekonomski najpovoljnija ponuda.

'Za otvoreni postupak javne nabave HŽ Cargo je definirao tehničke zahtjeve za vagone te kriterije za odabir ponude. Prednost je imala ekonomski najpovoljnija ponuda, a ne najniža cijena, što znači da se, osim cijene, razmatraju i vrednuju tehničke karakteristike vagona, logističke karakteristike i usluge u jamstvenom roku te je jedino Đuro Đaković dao prihvatljivu ponudu koja je u potpunosti odgovarala traženim uvjetima natječaja, što je vidljivo i uvidom u odluku o poništenju.

U obrazloženju HŽ Carga, koji je ipak poništio postupak javne nabave 100 teretnih vagona tipa Eanos-z, navedeno je da su razlozi poništenja natječaja promijenjene okolnosti jer se promijenila struktura tereta na njihovim prugama, pa su stoga potrebni i drugi tipovi vagona', rekao je Jerković dodajući da se u Đuri Đakoviću ipak nadaju da će HŽ Cargo uskoro pokrenuti novi postupak javne nabave teretnih vagona koji po strukturi tereta najviše odgovaraju aktualnim potrebama HŽ Carga.

Utješni posao s Austrijancima

'S obzirom na to da Đuro Đaković u svom proizvodnom programu ima široku paletu tipova teretnih vagona, s pravom vjerujemo da ćemo, kao i na prošlom natječaju, dati prihvatljivu ponudu sukladno traženim uvjetima', tvrdi Jerković dodajući da ovaj novi moment, dakle poništenje natječaja, nikako ne ide u prilog tvrtki ĐĐSV budući da je tvrtka krajem prvog kvartala planirala sklapanje ugovora, a potom intenzivan ritam proizvodnje, koja bi pak imala značajan utjecaj na zaposlenost tijekom drugog kvartala.

'ĐĐSV je u završnoj fazi pregovora te u najskorije vrijeme očekujemo i sklapanje jednog manjeg ugovora o proizvodnji vagona za austrijskog kupca. Radi se o kiper-vagonu za prijevoz rasutih tereta prilagođenom specifičnim zahtjevima kupca. Ovaj izvozni posao je svakako značajan za ĐĐSV, ne samo zbog pronalaženja novog kupca, nego i kao signal o početku oporavka europskog tržišta, međutim, svojim volumenom ovaj posao ipak nije i ne treba biti kompenzacija za posao u Hrvatskoj za HŽ Cargo', zaključuje Jerković.

Goran Gavran, ispred Koordinacije sindikata metalaca Đure Đakovića, rekao nam je da je i pored nezadovoljstva zbog poništenja natječaja, radnicima najvažnije očuvanje radnih mjesta, poštivanje kolektivnog ugovora i stalna zaposlenost kapaciteta, a manje im je važno tko je naručitelj radova.

Predsjednik udruge branitelja Holdinga Đuro Đaković Ivan Barić izrazio je ogorčenost što je poništen natječaj na kojem je, kako kaže, Đuro Đaković bio najbolji i jedini pravovaljani ponuđač, ali i nezadovoljstvo zbog, kako ističe, popustljive politike uprave tvrtke koja je, pristavši na poništenje natječaja, automatski onemogućila da se žale na takvu odluku HŽ Carga.

Branitelji iz Holdinga spremaju uniforme

'Nećemo dopustiti da ijedan radnik ostane bez posla i završi na burzi, bilo zbog nesposobnosti uprave ĐĐSV ili zbog nesposobnosti hrvatske Vlade. Tražili smo od uprave produženje socijalnog sporazuma koji bi garantirao zadržavanje svih zaposlenih, no uprava na to nije pristala. Od ukupno 1.200 zaposlenih u Đuri Đakoviću, 600 je nas branitelja i, ako treba, obući ćemo ponovno uniforme i krenuti u prosvjede i štrajkove kako bismo se izborili za prava radnika', kaže Barić dodajući da je HŽ Cargu cijena koju je ĐĐSV ponudio na natječaju ipak bila najveći trn u oku.

'Cijena vagona koju je ĐĐ Specijalna vozila ponudio na natječaju bila je 89.000 eura, što je za 10 posto niže od cijene po kojoj smo ranije proizvodili vagone za HŽ, dok je cijena naših vagona za tržište EU-a znatno veća od cijene koju smo ponudili na ovom natječaju. Sporno je vjerojatno to što je srpski ponuđač Goše ponudio cijenu od 63.000 eura po vagonu, no nitko očito nije uzeo u obzir da je riječ o vagonima niže kvalitete koji već duže vrijeme leže na pruzi, zbog čega ih je i Mađarska odbila', tvrdi Barić dodajući da spomenuti posao za austrijskog kupca neće spasiti situaciju jer je riječ o proizvodnji najsloženijeg vagona na tržištu.

'Primjerice, dok smo mjesečno u pogonima tvrtke mogli proizvoditi od 28 pa do čak 48 komada vagona, ovaj složeni model vagona proizvodi se znatno sporijim tempom, te je mjesečno moguće proizvesti maksimalno 12 komada takvih vagona', zaključuje Barić.