AUSTRIJSKA grupacija

Šef Falkensteinera u Hrvatskoj zapošljava 1500 ljudi; otkrio na što će u idućih pet godina potrošiti 300 milijuna eura u Hrvatskoj

13.06.2022 u 08:54

Bionic
Reading

Oko 300 milijuna eura austrijska hotelsko-turistička grupacija Falkensteiner (FMTG) uložit će u izgradnju novih hotela, kampova i niz luksuznih vila u Hrvatskoj – u Borik, u kojem se nalazi prvi premium kamp s pet zvjezdica u Dalmaciji, u resort Punta Skala u Zadru, u kojem je obnovljen hotel Diadora, te u kamp Pila kod Punta na otoku Krku. Slave 65 godina na tržištu, na kojem su se od 1957. iz male gostionice sa sedam soba u južnom Tirolu u Austriji prometnuli u jednu od vodećih hotelskih grupacija na DACH tržištu

Posluju na sedam tržišta – austrijskom, talijanskom, hrvatskom, češkom, slovačkom, srpskom i crnogorskom – na kojima upravljaju s 31 objektom, a prva tri tržišta u njihovu su fokusu i dalje te ponovno kreću s pozamašnim ulaganjima kojima luksuzne, kampove, hotele i apartmanska naselja žele podići na pet zvjezdica.

Na hrvatsko turističko tržište zakoračili su 2000. i 2001. godine, prisjetio se Otmar Michaeler, izvršni direktor i suvlasnik grupacije koji je, gostujući prošlog tjedna u Zagrebu, istaknuo da grupacija u hotelima i izvan Hrvatske ima puno hrvatskih radnika i rukovoditelja, dok u Zadru imaju poseban ured s više od 100 zaposlenih za rezervacije za sedam zemalja, a upravo odande kreću i s jačanjem sektora kampova.

'Smatram da smo u Hrvatskoj u 20 godina izgradili snažan brend koji ne čine samo hoteli, već i različite poslovne jedinice', istaknuo je Michaeler.

Prisjećajući se 2020. godine i početka pandemije, rekao je da u jednom trenutku nije znao kako će grupacija preživjeti.

'Sjedio sam u uredu u južnom Tirolu dok u 30 objekata Falkensteinera nije bilo nijednog gosta. Zahvaljujući fleksibilnosti obiteljskog poduzeća, samopouzdanju i vjeri, krenuli smo s novim vizijama', kaže Michaeler.

Od početka su željeli postati vodeća hotelska grupacija na DACH tržištu i u jugoistočnoj Europi, a u razdoblju covida postalo je jasno da tržište traži kvalitetu, a ne kvantitetu, što je ključno za razvoj turizma, posebno u Hrvatskoj.

'Naš fokus danas su smještaji s pet zvjezdica. Hrvatska je još 60-ih na njemačkom tržištu bila zemlja kvantitete, no danas je zemlja kvalitete, s prirodom kao luksuzom, održivošću te raznim prirodnim izvorima. Ovdje vidimo potencijal za naše premium proizvode. Uložili smo puno posljednjih godina i prešli s četiri zvjezdice na njih pet, a slijedi još investicija i renovacija. Nismo samo lanac hotela, riječ je o turizmu u 360 stupnjeva. Mislim da to potvrđuje velik broj korisnika koji nam se vraćaju, a više od 70 posto njih direktno preko nas rezervira smještaj', otkriva Michaeler.

Od 150 milijuna eura plan je uložiti sljedećih pet godina u Zadar, u kojem žele povećati kvalitetu i sadržaj u Punta Skali. Nakon otvorenja velikog sportsko-zabavno-kongresnog centra Fortis Club, sljedeće bi godine ondje trebao biti otvoren niz luksuznih vila s pogledom na more, Falkensteiner Punta Skala Villas, a Family Hotel Diadora podigli su na pet zvjezdica.

Grupacija će uložiti dodatnih 150 milijuna eura u Borik te će sve graditi nanovo, a upravo ondje nalazi se prvi premium kamp s pet zvjezdica u Dalmaciji, jedini otvoren cijele godine. Niknut će tako urbano zeleno naselje s apartmanima, uz podršku Grada Zadra, u kojem žele omogućiti kvalitetan sadržaj mladima, ali i obiteljima s djecom. Plan je da nakon obnove takvu kategoriju dobije i kamp Pila kod Punta na otoku Krku.

FMTG će u Puntu na otoku Krku nakon ranije renoviranog hotela uložiti 65 milijuna eura. Žele jačati sektor kampova pa će auto kamp postati luksuzni kamp s pet zvjezdica, 250 parcela i 150 mobilnih kućica. S radovima kreću najesen, a njihov završetak očekuje se u srpnju sljedeće godine.

Jačanje gastronomije

Naglasak je na gastronomiji, a Michaeler smatra da je važan i novi način prezentacije hrane i pića, primjerice to da ljudi mogu vidjeti kako se priprema njihovo jelo i da taj koncept postane stalan. Popratili su i taj trend – otvoren je TIAN u Punta Skali, jedan od najboljih restorana u svijetu s veganskim i vegetarijanskim jelima, ujedno nositelj Michelinove zvjezdice.

Vjeruju i da će sve više rasti trend home-officea te da će sve više ljudi birati vile i apartmane koji će postati njihovi domovi, a među njima su i digitalni nomadi.

Platforma za investiranje

FMTG ima još pet poslovnih jedinica, uključujući platformu za investiranje po modelu tzv. crowdinvestinga, gdje se putem interneta omogućava zainteresiranima da investiraju u njihove projekte. Korisnici će moći birati između uzimanja kamata ili vaučera za povoljni boravak u tim smještajima.

Krenuli su još prije pet godina s crowdinvestingom i primijetili da ljudi žele uložiti novac u tvrtku kojoj vjeruju i grupaciju preko koje žele ići na godišnji odmor.

'Kao retail klijent možete investirati u održive tvrtke, startupe, a mi smo razvili platformu FMTG Invest preko koje možete investirati u hotelijersko poduzeće. Želimo postati najuspješnija takva platforma na tržištu srednje Europe, a sljedećih dana krećemo s osmom takvom kampanjom, koja će obuhvatiti i Hrvatsku. Vjerujemo da će biti zainteresiranih jer su ulaganja danas postala trend, a ljudi vole biti dio uspješne priče.

Novac ćemo iskoristiti za rast i daljnji razvoj te u strane hotelijerske projekte. U posljednjih pet godina 2500 korisnika investiralo je oko 10.000 eura prosječno, a kamate iznose četiri posto godišnje ili pak 6,5 posto, ako izaberete vaučere koje koristite u hotelima. Velika većina, 75 posto, uzima vaučere. Zaključujemo da je to odlična kombinacija, odnosno da se ne radi samo o visini kamata, nego o novostvorenoj vrijednosti. Zato gostoljubivost ima veliku prednost', smatra Michaeler.

Ponosni su na svoj doprinos okolišu, a žele da u njihovim smještajima gosti uče o održivosti i biološkoj raznolikosti. Smanjili su upotrebu plastike, a imaju i poseban uređaj za pročišćavanje. Kod hrane paze da od lokalaca kupuju voće i povrće, a sol im dolazi iz Nina.

Michaeler procjenjuje da u Hrvatskoj zapošljavaju oko 1500 ljudi tijekom sezone, no ima, naglasio je, onih koji rade cijele godine, poput zaposlenih u Zadru, u kojem se nalazi rezervacijski sustav zadužen za svih sedam tržišta.

Problem privatizacije

Nada se da će Hrvatska riješiti probleme privatizacije koji se tiču koncesija kampova jer regulacije i nejasnoće odbijaju druge investitore izvana. Dodaje i da, što se tiče tog regulativnog i birokratskog dijela, nema puno razlike vani. No kaže da su dosad i na Krku i Zadru imali veliku podršku vlasti, stoga vjeruju da će se i to brzo riješiti.

'Svi kažu da turizam dobro stoji, no to ćemo znati tek krajem godine. Ako hoteli nisu mogli povećati cijene, neće biti ista ni profitabilnost, posebno uslijed inflacije i rasta cijena energenata i hrane. Hoteli imaju kvantitetu, ali nisu mogli sniziti cijene. Makar su prihodi u redu, troškovi nisu, pa je moguća i podjela tržišta zbog pritisaka troškova s jedne strane i potrošača s druge. Premium tržište je drugačije. Falkensteiner ulaže u ponudu i proteklih godina rast je iznosio 50 posto, a samo od prošle do ove godine sedam posto u prosjeku. Svijet se kreće brže nego prije, bit će novih tržišta, a mi ih tek trebamo otkriti', rekao nam je Michaeler.