online trgovina

Istraživanje otkrilo kako će i što Hrvati kupovati ovoga Crnog petka, a zanimljivo je to koliko ih kupuje impulzivno

10.11.2021 u 10:58

Bionic
Reading

Proteklih nekoliko godina e-trgovina je postala značajan dio globalnog maloprodajnog kolača. Kao i mnoge druge industrije, maloprodaja je bila primorana na digitalizaciju poslovanja uslijed sve veće online prisutnosti potrošača. No čitav se proces digitalizacije ubrzao prošle godine zbog pojave pandemije bolesti COVID-19. Čak 67 posto ispitanika preferiralo je online kupovinu prije pandemije, a da je taj trend i dalje prisutan, pokazuje i novo Fashion (Re)search istraživanje jedinstvene modne tražilice GLAMI.hr

Trend online kupovine nastavio je rasti od ranih dana pandemije i čini se da ubrzava digitalizaciju modne industrije stvarajući sve veće povjerenje kupaca, a što dokazuje i podatak da biraju online kupovinu u odnosu na offline kupovinu. Naime kada postoji mogućnost kupnje u fizičkoj trgovini u odnosu na online narudžbu iz iste trgovine, većina, njih 55 posto, bira online, pokazalo je istraživanje GLAMI.hra.

Razlozi za online kupovinu su brojni, a kao glavni ističe se povoljnija cijena. Tako 37 posto ispitanika potvrđuje da im je na internetu lakše usporediti cijene i tako odabrati najjeftiniji artikl dok drugi tvrde da im je to ugodniji način kupovine, i to njih 34 posto. Među razlozima preferiranja online kupovine su raznolikost brendova i trgovina (25 posto), brži pronalazak traženih artikala uz filtre i mogućnost pretraživanja (27 posto) te veći izbor veličina modnih artikala (30 posto).

Mogućnosti e-trgovine ubrzane su digitalnim napretkom prošle godine. Poslovanje s klijentima poboljšano je tehnologijom u trgovini i online, a personalizacija i podaci došli su u prvi plan, stoga je zanimljiv i podatak da 72 posto ispitanika smatra bitnim pretraživanje artikala putem fotografija.

Iako su trgovine otvorene i još traje postupak cijepljenja, 41 posto ispitanika bi u slučaju pojavljivanja nove trgovine istražilo ponudu i obavilo kupovinu online dok bi 39 posto njih istražilo, otišlo isprobati i kupiti artikle fizički u trgovinu. Više od pola ispitanika (55 posto) napustilo bi trgovinu ako je prevelik broj ljudi u njoj, što pokazuje da se ljudi i dalje žele držati sigurne udaljenosti. Čak 55 posto Hrvata božićne će poklone odabrati online jer smatraju da im je tako lakše i jednostavnije.

Čini se da će kao i prethodnih godina potrošači ponovo rušiti sve rekorde na Black Friday, koji ove godine pada 26. studenoga i na mnogim je tržištima velik ulazak u blagdansku šoping groznicu. Istraživanje je pokazalo da svega dva posto Hrvata ne zna što je najpoznatiji 'praznik kupovine'. Tijekom godina Black Friday je u Hrvatskoj postao sinonim za velika sniženja i odličnu kupovinu, bez obzira radi li se o kupovini božićnih poklona, obnavljanju garderobe ili kupovini onoga što potajno želimo tijekom godine.

Tradicionalno su među najpopularnijim kategorijama proizvodi iz segmenta elektronike, ali prema istraživanju, 73 posto Hrvata planira kupovati modne artikle tijekom Crnog petka. Također, istraživanje je pokazalo da više od polovine Hrvata božićne poklone kupuje krajem studenog i u prvom tjednu prosinca, što se poklapa s popustima Black Friday i Cyber Monday. Hrvati će blagdansku kupovinu u najvećem broju obaviti online, ali će im zbog ograničene kupovne moći cijena biti glavni kriterij prilikom odabira proizvoda i za ove blagdane.

Potrošači će kupovati impulzivno. Naime 58 posto ispitanika neće unaprijed formirati listu artikala za Black Friday, nego će tijekom tog perioda gledati najbolje ponude i one koje im se sviđaju. Svega 21 posto ispitanika prethodno će napraviti listu želja omiljenih artikala.

Istraživanje je provedeno krajem rujna na području cijele Hrvatske, a u njemu su sudjelovala 2063 ispitanika, korisnika platforme GLAMI.hr i pratitelja na pripadajućim društvenim mrežama.

Crni petak
  • Crni petak
  • Crni petak
  • Crni petak
  • Crni petak
  • Crni petak
    +8
Crni petak 2019. godine Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj/PIXSELL