Virovitica bi idućih godina trebala dobiti najveću poduzetničku zonu u Hrvatskoj i među najvećima u Europi, a interes pokazuju ulagači iz Slovačke, Češke, Njemačke i Kine, kaže za Hinu gradonačelnik Ivica Kirin.
Prvi koraci prema izgradnji zone učinjeni su krajem studenoga kad su gradski vijećnici donijeli odluku o njenom osnivanju.
Nalazit će se uz virovitičku obilaznicu, uz naselje Korija. Prostirat će se na otprilike 360 hektara državnog i gradskog zemljišta. Prostorno-planski je definirana, a spomenuti hektari nisu njena granica. U zadnjoj fazi njen obuhvat planiran je na 1200 hektara što bi je činilo najvećom u Europi, kažu u virovitičkoj gradskoj upravi.
Motiva za osnivanje dosad neviđeno velike zone na tlu Hrvatske su dva, navodi za Hinu gradonačelnik Virovitice Ivica Kirin.
Prvi jest taj što se grad nalazi na sjecištu glavnih cestovnih pravaca, na podravskoj magistrali koja se proteže od granice sa Slovenijom do Srbije, a koju će presijecati brza cesta u izgradnji. Ta cesta spajat će Zagreb s Mađarskom granicom i bit će dovršena 2027. godine.
Budući da će se poslovna zona nalaziti uz državnu cestu, savršena je, između ostalog kaže Kirin, za smještaj velikih logističkih centara. Dodaje kako se do nje planira izgraditi i željeznički kolosijek što će ulagačima biti dodatna korist pri dopremi i otpremi robe, a gleda se da se osposobi i plovni put Dravom.
Drugi razlog zbog čega Virovitica pretendira s budućom zonom postati gradom u kojem će biti smješteni veliki pogoni i centri jest u lokaciji povoljnoj za gradnju velikih objekata, kaže Kirin.
"Češka, Slovačka i Mađarska, zemlje koje je posjetio prvi čovjek Virovitice privukle su auto industriju i velike investitore isključivo stoga što su im mogli ponuditi velike parcele kakve će u doglednoj budućnosti nuditi i Grad Virovitica".
Počela rezervacija parcela
Na prostoru buduće zone već je rezervirana parcela za gradnju sušionice povrća, projekt koji je pokrenula Virovitičko-podravska županija i za koji intenzivno traži privatne ulagače. Taj projekt sa sobom povlači gradnju 900 metara duge ceste do zone. Ostatak infrastrukture gradit će se etapno, odnosno prema zahtjevima ulagača. Tako Grad Virovitica želi izbjeći granju cesta i komunalne infrastrukture koja bi se mogla pokazati bespotrebnom.
Govoreći o investitorima koje žele privući nadomak Virovitice, gradonačelnik kaže da je namjera dovesti "bijelu (white) industriju", koja ne donosi visoke dimnjake i zagađivače.
"IT sektor, proizvodnja solara i ostale opreme za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora, sve su to ulagači koje bismo rado vidjeli u budućoj poduzetničkoj zoni", riječi su Kirina koji domeće da su i distribucijski centri idealni za smještaj u njoj.
Ulagačima, poglavito onima koji će se baviti proizvodnjom, Virovitica i danas nudi niz prednosti pri ulasku u svojih šest poslovnih zona, a tim principom vodit će se i u mega poduzetničkoj zoni.
Za jednu kunu, odnosno 0,13 centa, prodaje se četvorni metar zemljišta proizvođačima koji nisu dužni plaćati komunalnu naknadu sve dok ne počne proizvodnja.
Na pitanje jesu li u ovaj atraktivni projekt ušli naslijepo ili već postoje interesenti koji bi zakupili dio zemljišta u budućoj zoni, Kirin odgovara da se za nju već sada iskazuje golem interes gospodarskih subjekata. Nije želio otkriti imena mogućih kompanija, ali je naveo zemlje poput Slovačke, Češke, Njemačke i Kine koja se zbog trgovinskog rata s SAD-om želi vratiti u Europu. Sve su to zemlje, tvrdi, odakle dolaze snažni signali usmjereni na virovitičku zonu.
Komentirao je i način na koji bi se nadomjestio nedostatak radnika, jer Virovitica prema zadnjem popisu stanovništva broji 20 tisuća stanovnika. Glavnu ulogu u rješavanju tog problema trebala bi odigrati buduća brza cesta Virovitica - Zagreb.
"Nedostaje visokoškolovanih stručnjaka koji se mahom nalaze u Zagrebu. Brzom cestom bili bi za otprilike sat vremena na svom radnom mjestu u Virovitici što bi uz dobra primanja bio magnet za njihovo privlačenje", tvrdi Kirin.