ZAGREBAČKI OLIVAL

Kako je obiteljski biznis oborio rekorde i povukao lijep novac iz Bruxellesa

11.04.2016 u 06:50

Bionic
Reading

Kada je prije 22 godine Vlasta Pojatina u kućnoj radinosti zamiješala svoju prvu kremu, vjerojatno nije ni sanjala da će jednog dana imati kompaniju s prometom od 12 milijuna kuna i 18 zaposlenih

Tvrtka Olival stasala je u dva desetljeća od skromne radionice u prizemlju obiteljske kuće do tvrtke koja će ove jeseni otvoriti novi proizvodni pogon financiran novcem iz EU fondova. Samo lani ta je tvrtka ostvarila prihod 12,5 milijuna kuna uz rast od impresivnih 56 posto.

U ovom trenutku Olival u svom asortimanu ima čak 85 proizvoda, od čega ih 13 nosi prestižni Nature certifikat za prirodnu kozmetiku. Priča o uspjehu, kao i mnoge druge, počela je iz hobija. Pojatina je naime radila u Gradskim ljekarnama gdje je stekla veliko iskustvo pa je odlučila sama zamiješati kreme i ulje za masažu iz prirodnog podrijetla.

Taj hobi stvorio je današnji temeljni biznis proizvodnje kozmetičkih proizvoda temeljenih na biljkama iz okoliša. Danas na tom poslu radi tim mladih ljudi koje vode Vlasta i Marijan Pojatina, koji je ujedno direktor tvrtke te inženjer kemije koji znanja stečena na studiju u Sjedinjenim Američkim Državama nastoji prenijeti u obiteljsku tvrtku.

Marijan Pojatina za tportal pojašnjava kako su najveći klijenti njegove tvrtke drogerije na čelu s dm-om, no rade i s Kozmom, Bipom i Muellerom. Olival je prisutan i u ljekarnama, no i u velikim trgovačkim lancima: Konzumu, Sparu, Plodinama, Kauflandu, Tommyju i KTC-u. Sa svojim proizvodima prisutni su i u regiji, ponajviše u Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Makedoniji, dok su tek prošle godine otvorili tržište Srbije.

Izlazak u Slovačku

'Za 2016. godinu očekujemo daljnji rast tvrtke, neke nove linije proizvoda certificirane prirodne kozmetike i dodatno širenje u segmentu, preseljenje u novi pogon i nova zapošljavanja. Planiramo nastaviti s razvijanjem novih i inovativnih proizvoda te širenjem branda Olival na nova tržišta, s naglaskom na tržišta zapadne Europe. U ovoj godini je dogovorena suradnja s drogerijskim lancem u Slovačkoj, s kojim je dogovoreno poslovanje vezano uz liniju za sunčanje. S obzirom na plan širenja s novim asortimanom, kao i sa širenjem na nova tržišta, očekujemo da ćemo i ove godine nastaviti s dosadašnjim rastom od minimalno 25 posto', rekao je Pojatina.

Izgradnja novog pogona

Snažan rast ove godine poduprijet će novi proizvodni pogon čija je izgradnja počela u ožujku 2016. u zapadnom dijelu Zagrebu. Useljenje u novi pogon planira se ujesen. Vrijednost cijelog projekta je 8,5 milijuna kuna i sufinanciran je od EU fondova u iznosu od 2,9 milijuna kuna.

U Olivalu ističu kako su uvijek pratili i sudjelovali na natječajima koji potiču malo poduzetništvo i proizvodnju. 'Bilo to lokalni, državni ili EU fondovi, a do sada smo uspjeli realizirati i neke projekte koji podupiru žensko poduzetništvo. Kroz protekle godine poslovanja ostvarili smo tri državne potpore. Primjerice, kroz 'Poduzetnički impuls 2014' nabavili smo nove strojeve ukupne vrijednosti 500.000 kuna', rekao je Pojatina, uz opasku da mu dugotrajnost postupaka i komplicirane procedure znatno usporavaju poslovanje.