Kina je spremna podržati "normalnu poslovnu suradnju" kineskih i američkih kompanija, a nada se da će i SAD saslušati primjedbe iz poslovnog sektora, izjavio je u utorak glasnogovornik ministarstva trgovine nakon medijskih izvješća o odbijenim isporukama Boeingovih zrakoplova
Početkom travnja američki predsjednik Donald Trump uveo je Kini "recipročne" carine, a Kina je uzvratila istom mjerom. Eskalacija američko-kineskog trgovinskog rata rezultirala je podizanjem američkih nameta na kineski uvoz na 145 posto i onih kineskih na američku robu na 125 posto.
Bloomberg News izvijestio je prošli tjedan da su kineski kupci zbog carina odbili preuzeti tri Boeingova zrakoplova, a nekoliko dana kasnije informaciju je potvrdila i izvršna direktorica Boeinga Kelly Ortberg.
„Mnogi naši kupci u Kini naglasili su da zbog carina neće preuzeti zrakoplove", rekla je Ortberg prošle srijede.
Glasnogovornik kineskog ministarstva trgovine rekao je u utorak da znaju za medijska izvješća o odbijenim isporukama Boeingovih zrakoplova. „Kina i SAD već dugo surađuju u sektoru civilnog zrakoplovstva, na obostranu korist, što je značajno ojačalo bilateralnu trgovinu i razmjenu osoblja”, naglasio je glasnogovornik u utorak.
Avioprijevoznici trpe značajnu štetu
„SAD nerazborito koristi carine kao oružje, što je poremetilo stabilnost globalnog industrijskog i opskrbnog lanca i destabiliziralo tržište međunarodnog zračnog prijevoza. Mnoge kompanije ne mogu provoditi normalne trgovinske i investicijske aktivnosti, a značajnu štetu trpe i kineski avioprijevoznici i Boeing", dodao je glasnogovornik.
Kina je spremna i dalje podupirati normalnu poslovnu suradnju kineskih i američkih kompanija i nada se da SAD sluša poruke poduzeća da osigura stabilno i predvidivo okruženje za normalnu trgovinu i ulaganja, rekao je.
Udio Kine u Boeingovoj knjizi nerealiziranih narudžbi komercijalnih zrakoplova iznosi oko 10 posto, a kompanija je do kraja godine planirala kineskim kupcima isporučiti oko 50 novih zrakoplova, rekao je prošli tjedan financijski direktor Boeinga Brian West.
Kina je u međuvremenu iz carina na uvoz američke robe izuzela određene kategorije zrakoplovne opreme, mlazne motore, podvozje zrakoplova i kućišta motora, izjavio je prošli petak čelnik francuske kompanije Safron koja zajedno s američkim GE Aeropspaceom proizvodi mlazne motore i isporučuje ih kineskom proizvođaču zrakoplova COMAC.
Izuzeće se ne odnosi na gotove zrakoplove.
Krajem ožujka, prije no što je američki predsjednik Donald Trump Kini uveo „recipročne” carine, a Peking odgovorio istom mjerom, kineski ministar trgovine Wang Wentao sastao se u Pekingu s predsjednikom Boeing Globala Brendanom Nelsonom.
„Budućnost Kine i SAD-a nije u razdvajanju i u raskidanju industrijskih veza, od temeljne je važnosti za obje strane da nastavimo gospodarsku i trgovinsku suradnju na obostranu korist”, rekao je tom prilikom kineski ministar.
Valja se nadati da će Boeing odigrati pozitivnu ulogu i da će i dalje jamčiti stabilnost ekosustava globalnog zrakoplovnog sektora i paralelno podupirati razvoj kinesko-američkih odnosa, izjavio je kineski dužnosnik, prema priopćenju na službenoj stranici ministarstva trgovine.
SAD i Kina su međuovisni
Čelnik američkog zrakoplovnog diva naglasio je pak tom prilikom da razvoj poslovanja zahtijeva predvidivo i stabilno okruženje.
SAD i Kina imaju svoje jake točke, ali ovise jedna o drugoj i kompanije očekuju njegovanje suradnje na obostranu korist, zaključio je Nelson.
Američka kompanija procijenila je u kolovozu prošle godine da će Kina do 2043. udvostručiti broj komercijalnih zrakoplova kako bi pratila snažan tempo potražnje za prijevozom putnika i tereta, podsjeća kineski list Global Times.