KRATKOVIDNA DJECA

Drama zbog jednog članka: Kineski državni medij gejming nazvao 'opijumom za narod', dionice gejmerskih tvrtki potonule, a članak misteriozno nestao

03.08.2021 u 10:08

Bionic
Reading

Dionice Tencenta i NetEasea potonule su nakon što su kineski državni mediji online gejming nazvali opijumom. Članak također poziva na daljnja ograničenja u industriji kako bi se spriječila ovisnost i drugi negativni utjecaji na djecu. Zanimljivo, članak je izbrisan nekoliko sati nakon objavljivanja

Dionice Tencenta potonule su jutros oko 10 posto, dok je NetEase srušen gotovo 14 posto u Hong Kongu. Dionice su kasnije u toku dana smanjile gubitke, ali su i dalje bile u velikom minusu. Tencent je jedna od najvećih svjetskih kompanija za igre na sreću, čiji su proizvod visokokvalitetne igre poput "Honor of Kings".

U članku kineskog državnog izdanja Economic Information Daily, povezanog sa službenom novinskom agencijom Xinhua, navodi se da je ovisnost o igrama na internetu među djecom "široko rasprostranjena" i da bi mogla negativno utjecati na njihov rast.

U članku se kaže da je 2020. više od polovice kineske djece bilo kratkovidno i da online igre utječu na njihovo obrazovanje.

Stav u članku nije tako nov. Kineska vlada već je dugo zabrinuta zbog utjecaja videoigara na maloljetne osobe.

Peking je 2018. zamrznuo nova odobrenja igara zbog zabrinutosti da igre utječu na vid mladih. U Kini za internetske igre potrebna su odobrenja regulatora.

Kina je 2019. donijela pravila koja zabranjuju mlađima od 18 godina igranje mrežnih igara između 22 sata. i 8 sati ujutro te im je ograničeno vrijeme igranja."Članak je skrenuo pozornost na ovisnost o igrama među maloljetnicima. Podsjeća na starije članke u kojima su se videoigre uspoređivale s digitalnim heroinom", rekao je za CNBC Daniel Ahmad, viši analitičar u Niko Partnersu.

NBA 2K21
  • NBA 2K21
  • NBA 2K21
  • NBA 2K21
  • NBA 2K21
NBA 2K21 Slike iz igre Izvor: Screenshot / Autor: 2K Games

"Tajming objavljivanja članka izazvao je zabrinutost ulagača s obzirom na nedavnu rasprodaju dionica tehnoloških tvrtki i sektora obrazovanja/podučavanja."

Članak također poziva na veću kontrolu nad vremenom koje djeca igraju i strožim pregledom sadržaja igara kako bi se smanjila količina "neprikladnih" informacija koje se pokazuju maloljetnicima.

I NetEase i Tencent uveli su mjere za zaštitu mladih igrača, uključujući registracije pod pravim imenom za igranje igara. Tencent je prošlog mjeseca uveo značajku prepoznavanja lica na pametnim telefonima kako bi potvrdio da je igrač odrasla osoba.

Returnal
  • Returnal
  • Returnal
  • Returnal
  • Returnal
  • Returnal
    +3
Returnal slike iz igre Izvor: Screenshot / Autor: Housemarque

No, nakon objavljivanja članka u utorak, Tencent je najavio daljnja ograničenja u igranju. Tim potezom će se smanjiti vrijeme koje mlađi od 18 godina mogu igrati u društvenim igrama u dane blagdana s 90 minuta na jedan sat, a blagdanima s tri sata na dva sata.

Tencent će također zabraniti djeci mlađoj od 12 godina da troše novac na igru. Kompanija će se također boriti protiv prijevare identiteta kako bi pronašlo maloljetnike koji koriste račune odraslih za igranje igara. Ove nove mjere počet će s Tencentovom igrom "Honor of Kings", a potom će se proširiti i na ostale igre.

Tencent je također pozvao cijelu industriju da razgovara o izvedivosti zabrane igara za djecu mlađu od 12 godina.