U zadnji čas u Uljanikov 'data room', gdje se pregledavaju njihove poslovne knjige, ušla su dva nova potencijalna partnera. Za pulsko brodogradilište otprije su zainteresirani talijanski Fincantieri, ukrajinski Smart Holding te australska grupa Scenic. Novi igrači su kineski CSIC i njemački konzorcij sačinjen od nekoliko tvrtki, među kojima su i brodogradilišta Elsflether i Pella Sietas
Kako je objavio ministar gospodarstva Darko Horvat, ljudi iz Bank of China u srijedu su ušli u Uljanik vjerojatno snimiti situaciju za CSIC - China Shipbuilding Industry Corporation, s kojima je tijekom službenog posjeta Pekingu razgovarao i premijer Andrej Plenković.
CSIC je jedno od dva najveća kineska brodogradilišta, osnovano 1999. i zaduženo za gotovo sve poslove brodogradnje na sjeveru i zapadu Kine, dok drugi državni div, China State Shipbuilding Corporation, kontrolira jug i istok.
Ta korporacija sastoji se od stotinjak tvrtki i zapošljava 300.000 ljudi, ima 30 brodarskih instituta i deset dodatnih istraživačkih laboratorija. Gotovo da nema tog proizvoda koji CSIC-ove tvrtke neće izgraditi: civilne i vojne brodove, platforme, vjetroelektrane te sve ostale vrste plovila i opreme.
Godišnji promet procjenjuje im se na oko 40 milijardi dolara, a pretpostavlja se da imaju imovinu vrijednu više od 75 milijardi dolara. Nagađa se da im je primarni motiv za preuzimanje Uljanika akvizicija novih tehnologija jer je kineska brodogradnja također u velikim problemima, zbog čega su motivirani kupovati nove tehnologije kako bi postali globalno konkurentni.
Novi kandidat za strateško partnerstvu u Uljaniku navodno je i rusko-njemački konzorcij koji predvode tvrtke Pella Sietas i Elsflether. Riječ je o manjem brodogradilištu koje posluje na jednoj lokaciji kod Hamburga na 100.000 kvadratnih metara i zapošljava oko 200 ljudi.
Zadnjih desetak godina proizvodili su uglavnom kontejnerske brodove, za kojima je u krizi potražnja snažno pala - banke su ih 2009. poslale u stečaj nakon što više nisu mogli vraćati kredite. Trenutno rade na remontima plovila te grade putničke trajekte i ostale vrste manjih plovila.
Elsflether je također manje obiteljsko brodogradilište, osnovano 1916. godine, u kojem danas radi oko 120 ljudi, a godišnji promet iznosi mu oko 40 milijuna eura. Primarno se bave remontom i prenamjenama brodova, a ključna im je mušterija njemačka ratna mornarica.
Oni su kroz stečaj prošli 1994. godine, a 1996. nanovo su osnovani, da bi 2008. postali dioničko društvo. Upravljaju brodogradilištem od 150.000 kvadrata.
Podsjetimo, za preuzimanje Uljanika natječe se i talijanski Fincantieri, koji je pod povećalom Europske komisije zbog potencijalne prevelike tržišne koncentracije u Europi, ukrajinski Smart Holding u vlasništvu milijardera Vadima Novinskog te australska grupa Scenic.
Iz Uljanika u četvrtak su javili da se produljuje rok za pregledavanje poslovnih knjiga, i to do 24. siječnja, zbog interesa investitora.