'Potražnja za luksuznim nekretninama u Hrvatskoj tijekom 2018. godine porasla je za čak 25 do 30 posto, a njihove cijene za 10 do 15 posto. Apsolutno najveći interes vlada za vilama u prvom redu do mora te kućama i ekskluzivnim stanovima u centrima gradova poput Splita i Dubrovnika. Kupci su u pravilu stranci, a kao destinacija još uvijek nismo ni izbliza spremni odgovoriti na sve zahtjeve tržišta', objavio je partner i direktor u tvrtki Sotheby's International Realty Croatia, Marko Pažanin
Ova tvrtka dio je međunarodne mreže s više od 22 tisuće zaposlenih u oko tisuću ureda raspoređenih u 70 zemalja svijeta i smatra se najznačajnijom u segmentu luksuznih nekretnina i zemljišta. U Hrvatskoj djeluje dvije godine i posredovala je u nizu javnih i povjerljivih transakcija, pa i prilikom prodaje najskuplje hrvatske Ville Castello u Medveji.
Pažanin je novinarima iznio trendove koje su zapazili i predviđanje kretanja tržišta u idućoj godini.
'Apsolutno najveći broj klijenata odnosi se na Austrijance, Čehe, Slovake i Nijemce, od kojih većina ima prijašnja iskustva u Hrvatskoj i poteškoće oko infrastrukture, pristupa zdravstvenoj zaštiti ili birokracije im ne predstavljaju nepoznanicu. Slijede Skandinavci, zatim u znatno manjem broju Englezi. Osim dva velika grada u Dalmaciji, najatraktivniji je prostor između Trogira i Primoštena zbog blizine zračne luke, autoceste i nekoliko marina te dobro povezani otoci poput Brača i Hvara', kazao je.
Cijene nekretnina variraju ovisno o njihovoj lokaciji i veličini, a u prosjeku se kreću oko šest tisuća eura po četvornom metru. Kupci obično spadaju u dobnu skupinu od 45 do 60 godina života, dolaze iz država koje nemaju izlaz na more, Hrvatsku već godinama dobro poznaju i vila u prvom redu do mora predstavlja im statusni simbol i zadovoljenje emocija. Odluku o izboru nekretnina u gotovo 90 posto slučajeva donose ženski članovi obitelji.
'Državljani Rusije ili Kine žele da nekretnina pršti standardima, dok oni iz Europske unije - koji su u golemoj većini - preferiraju čak i lošije, koje potom mogu rekonstruirati prema svojim željama. Upiti iz arapskog svijeta mahom su se odnosili na vile veličine tisuću i pol kvadrata, ali sa zemljištem uz more od 50 do čak 150 tisuća kvadrata, a u Hrvatskoj takvih nekretnina gotovo i nema', kazao je Pažanin. Za iduću godinu on predviđa dodatni rast interesa kupaca i cijena.
'Hrvatskoj je iznimno bitno u idućem razdoblju privući velike svjetske hotelske brendove jer time automatski privlačimo specifičnu klijentelu iznimno visoke platežne moći, zatim veći broj kvalitetnih nekretnina, a važan je i razvoj velikih turističkih resorta s vilama i apartmanima, za koje je predviđeno zajedničko upravljanje te menadžment. Samo u projektima Four Seasons i Olive Bay naći će ih se stotinjak', zaključio je Pažanin.