SINDIKAT UPOZORAVA

Koprivnica gubi međunarodne željezničke linije

28.06.2012 u 18:57

Bionic
Reading

Od prosinca ove godine, prema novom voznom redu HŽ-a, ukidaju se međunarodni vlakovi koji povezuju Hrvatsku i Mađarsku, a Koprivnica prestaje biti međunarodno željezničko čvorište, upozorili su predstavnici šest sindikata Hrvatskih željeznica na današnjoj konferenciji za novinare u Koprivnici

Izrazili su ogorčenje zbog ukidanja velikog broja međunarodnih vlakova strahujući da će se zbog toga smanjiti broj radnih mjesta.

Koprivnički kolodvor od prosinca ove godine postat će tek mala stanica s nekoliko križanja vlakova i to bez ijednog međunarodnog vlaka, kazao je zamjenik predsjednik Sindikata strojovođa Dalibor Petrović

Prvi put otkako je izgrađena pruga do Rijeke, Uprava HŽ-a, postavljena od Vlade, donosi odluku o ukidanju triju međunarodnih vlakova za Beč i Budimpeštu te dva pogranična vlaka za Gyekenyes. Time su prekinute sve veze Hrvatske s Mađarskom, a uprava HŽ-a, čini se, želi ukidanjem vlakova potpuno izolirati od svijeta BiH, kazao je Petrović.

No osim putničkih vlakova, kaže, u ovoj regiji teretni utovar moći će se obavljati samo u Koprivnici, Virju, Botovu te Virovitici i Bjelovaru, dok to više neće biti moguće u nizu drugih mjesta. To je totalna devastacija željezničkog sustava, a uložena su znatna sredstva u remont pruge.


Mario Grbešić, dopredsjednik Sindikata prometnika vlakova Hrvatske, upozorio je i na gubitak radnih mjesta koji dolaze s gubitkom vlakova.

Uprava HŽ-a je kao razlog ukidanja vlakova navela uštede, no sindikatima nije jasno o kakvim se tu uštedama radi ako su željeznice javni servis građanima. Stoga ne vjerujemo da će se ovom odlukom išta uštedjeti, već ćemo samo nazadovati i to u vrijeme kada ulazimo u EU, kaže Grbešić.

Cijela je situacija, smatraju sindikati, pripremanje terena za strane željezničke operatere.

Ulaskom u Europsku uniju od srpnja 2013. se liberalizira željezničko tržište u teretnom prijevozu pa će strani operateri moći ući u Hrvatsku i jednostavno pregaziti HŽ Cargo. Moći će voziti po željezničkoj infrastrukturi, samo će platiti trasu, objašnjava Petrović. Predstavnici sindikata smatraju da bi vrlo brzo takva sudbina mogla zadesiti i HŽ Putnički prijevoz, a onda će svi ostati bez posla.