POTROŠAČKI TRENDOVI

Korona dovela do promjene navika: Hrvati piju manje piva

28.05.2021 u 11:54

Bionic
Reading

Anketa o potrošačkim navikama koju su proveli magazin Ja Trgovac i agencije Hendal, pokazala je da je pandemija covida-19 utjecala na potrošačke navike i kod potrošnje piva pa tako primjerice pivo pije 78,6 posto građana, za razliku od 2018. kada ih je bilo 87,3 posto.

Istraživanje je provedeno tijekom travnja na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

Pivo je jedan od 'glavnih igrača' u navijačkoj atmosferi velikih nogometnih natjecanja što se očekuje i za vrijeme Europskog prvenstva u nogometu. Stoga je Ja Trgovac usporedio potrošnju piva s istraživanjem provedenim uoči Svjetskog prvenstva u Rusiji 2018. godine.

Rezultati su pokazali da se korona odrazila na potrošačke navike i kod potrošnje piva - ukupno 78,6 posto ispitanika izjavilo je da pije pivo, dok ih je u 2018. bilo 87,3 posto.

Prema rezultatima ankete, pivo svakodnevno pije 10,2 posto konzumenata, što je točno dvostruko više nego u 2018. kada ih je bilo 5,1 posto. Nekoliko puta tjedno pivo pije četvrtina konzumenata tj. njih 25,8 posto, dok ih je u 2018. bilo 29,9 posto. Jednom tjedno, pak, pivo pije svaki peti potrošač (20,5 posto), za razliku od 12 posto njih od prije tri godine.

Nekoliko puta mjesečno pivo pije 23,4 posto ispitanih (23,2 posto u 2018.), jednom mjesečno 8,8 posto (7 posto u 2018.), nekoliko puta godišnje 9,5 posto (17,3 posto u 2018.), a rjeđe od toga njih 1,7 posto (5,5 posto u 2018.).

Na pitanje gdje najčešće piju pivo, 62,8 posto potrošača je odgovorilo da to radi kod kuće (50,9 posto u 2018.). Izvan kuće (pivnica, kafić, restoran i sl.) pije 19,7 posto potrošača (u 2018. njih 33,5 posto), dok pivo konzumiraju podjednako i doma i izvan kuće 17,5 posto potrošača (15,6 posto iz 2018.).

Potrošače se pitalo i piju li više pivo craft pivovara ili velikih industrijskih pivovara - njih 71,9 posto odgovorilo je da piju više pivo velikih industrijskih pivovara (70,8 posto u 2018.). Istodobno, craft pivo zabilježilo je rast s 8,9 posto na 11,2 posto potrošača, a da piju podjednako obje vrste navodi 16,9 posto konzumenata (20,3 u 2018.).

Rezultati ankete su pokazali i da je među potrošačima najpopularniji svijetli lager za koji se odlučilo 68,3 posto potrošača (55,5 posto iz 2018.). Slijedi pivo s voćnim okusom koje bira 11,8 posto potrošača (27,3 posto iz 2018.), tamno pivo s 9,3 posto (5,6 posto u 2018.), ale ima 6,4 posto poklonika (u 2018. nije ponuđeno kao izbor), pšenično 3,7 posto (7 posto u 2018.) te bezalkoholno 0,5 posto (4,7 posto u 2018.).