Na Cyber ponedjeljak, još jedan marketinški dan tijekom blagdanske sezone u SAD-u, očekuje se navala na internetske stranice brojnih trgovina svih onih kupaca koji su propustili Crni petak, a analitičari predviđaju da bi ukupna vrijednost njihovih kupnji mogla dosegnuti 7,8 milijardi dolara
Očekuje se kako će Cyber ponedjeljak privući više od 75 milijuna kupaca, priopćila je istraživačka tvrtka Planalytics.
Pretpostavlja se da će se taj marketinški dan biti zabilježen kao najveći dan u povijesti internetskog kupovanja u SAD-u, s prodajom vrijednom 7,8 milijardi dolara ili 17,6 posto više nego lani, prema Adobe Analyticsu.
Trgovci diljem SAD-a bore se kako bi privukli kupce na svoje internetske stranice, nudeći nove usluge kao što su isporuke bez ograničenja vezanog uz minimalnu narudžbu. Amazon.com Inc i Target Corp, po prvi put u ovoj blagdanskoj sezoni, nude i besplatnu dostavu bez ograničenja minimalnih narudžbi.
No, trgovci će se također suočiti s poplavom internetskih narudžbi koje će staviti na probu njihove internetske trgovine. U slučaju da se pokaže kako ne raspolažu s dovoljnim kapacitetom svoje IT infrastrukture i podrške, Cyber ponedjeljak će im prouzročiti glavobolje - prekid rada i druge tehnološke pogreške uslijed preopterećenja stranica prevelikim prometom.
Na Crni petak, primjerice, stranice trgovina odjeće J.Crew i Lululemon Athletica Inc te lanca robe za kućanstva Lowe Cos Inc imali su tehnoloških poteškoća zbog velikih narudžbi. Stranica koja prati prestanke rada internetskih stranica DownDetector.com priopćila kako je i stranica najvećeg američkog maloprodajnog lanca Wal-Marta toga dana bilježila neke poteškoće.
Prema Adobe Analyticsu, tijekom Crnog petka internetska prodaja skočila je u SAD-u za više od 23 posto, premašivši 6 milijardi dolara, dok je internetska prodaja na Dan zahvalnosti, dan uoči Crnog petka, premašila 3,7 milijardi dolara.
Američka nacionalna maloprodajna federacija predviđa kako će u studenom i prosincu američka blagdanska prodaja, uključujući i internetsku, porasti 4,3 odnosno 4,8 posto u odnosu na 2017., na 717,45 milijardi i 720,89 milijardi dolara. Usporedbe radi, u zadnjih pet godina prosječni rast blagdanske potrošnje u SAD-u iznosio je 3,9 posto.