S gospodarstvom koje radi punom parom i s raspoloženjem koje je uvijek na visokoj razini, američki potrošači ovog Crnog petka neće gledati koliko će potrošiti, a među njima će biti i "milenijalci". Ta generacija koju u Sjedinjenim Državama ponekad nazivaju izgubljenom jer je platila visoku cijenu zbog financijske krize 2008., došla je na tržište rada usred recesije, nije bila u mogućnosti pronaći prvi posao i nerijetko je padala pod teretom duga zbog studiranja.
Put oporavka bio je za njih dug, ali su ove godine najčešća meta trgovaca koji računaju na njih kako bi potaknuli potrošnju u vrijeme blagdana krajem godine, kojega početak označuje dan nakon Dana zahvalnosti.
"Ove godine će trgovci osjetiti kupovnu moć naraštaja Z i milenijaca", predvidio je Matthew Shay, predsjednik nacionalnog saveza maloprodaje u Sjedinjenim Državama.
Anketa tog saveza pokazuje da 43 posto odraslih od 18 do 25 godina i 38 posto onih od 25 do 34 godine planiraju ove godine potrošiti više nego prošle. No tek 9 posto onih koji imaju 65 godina i više planiraju potrošiti više.
Takva predviđanja donekle narušavaju predodžbu o naraštaju koji uvijek kaska za drugima u oporavku a oslikan je u novom izdanju Monopolyja u kojemu treba skupljati iskustvo a ne nekretnine.
Ana Serafin Smith, glasnogovornica saveza, ističe da su puna zaposlenost u SAD-u, nastavak snažnog rasta i smanjenje poreza administracije Donalda Trumpa razlozi zbog kojih su milenijci "u prilici da mogu više trošiti".
Običaj Crnog petka, nastao u 50-im, promijenio se s općim pristupom internetu i s njegovim primamljivim ponudama, premda i dalje velik broj kupaca čeka u redu ispred trgovina kako bi prošli što jeftinije. Nakon Crnog petka dolazi Cyber ponedjeljak, dan za povoljnu internetsku kupovinu.