Mercatorova uprava pokrenula je proces monetizacije svojih trgovačkih centara od čega, zahvaljujući oporavku nekretninskog tržišta u Sloveniji, a posebno u Ljubljani, očekuje dobiti oko 320 milijuna eura, potvrdio je u razgovoru za ljubljansko "Delo" od utorka direktor trgovačkog lanca Tomislav Čizmić
Planom monetizacije, u kojemu sudjeluju i vanjski savjetnici, predviđena je prodaja pa potom uzimanje u najam i nekih od najvećih trgovačkih centara.
"Ideja je da prodamo sve što se može, pa i najbolje centre ako dobijemo dobru ponudu", kazao je Čizmić.
Taktički je monetizacija, o kojoj su razmišljale i prijašnje uprave, postavljena drukčije, pa se u jednom dijelu prodaju operativne nekretnine, a u drugom neoperativne, one koje ne služe matičnoj djelatnosti, kazao je Čizmić, potvrdivši da prve zaključene poslove u procesu monetizacije svojih nekretnina očekuju krajem ove ili početkom iduće godine.
Dobivena sredstva Mercator će koristiti za razduživanje prema vjerovnicima te za svoju najveću investiciju, gradnju novog logističkog centra u Ljubljani koji bi trebao biti završen kroz dvije godine.
Čizmić je kazao da Mercator ima uspješnu perspektivu, o čemu svjedoči podatak da su unatoč malom padu prometa i prodajnog prostora u prvih devet mjeseci povećali profitabilnost i poslovali pozitivno, za razliku od prošle godine, te da to nije nije samo rezultat eknomskog oporavka Slovenije i konjukture u Europi nego i nove poslovne politike.
"Delo" navodi da je Mercator kao najveći poslodavac i tvrtka koja godišnje otkupi za 500 milijuna eura robe od slovenskih proizvođača za Sloveniju i dalje tvrtke od ogromnog značenja, a godišnje državi isplaćuje 104 milijuna eura kroz poreze i doprinose.