Kompanija Mercedes-Benz u sljedećim godinama stavit će naglasak na svoje najluksuznije modele čiji bi udio prodaje do 2026. trebao porasti za 60 posto. Kako kažu iz Mercedesa, sve je to zbog sve većeg broja bogatih ljudi na svijetu, a najatraktivnije tržište im je Kina.
S ciljem povećanja profitne marže kompanija Mercedes-Benz u nadolazećim godinama želi širiti svoje poslovanje u segmentu luksuznih automobila. Nova je to strategija tvrtke u čijoj bi se prodaji udio najskupljih modela trebao značajno povećati, piše Spiegel.de. Na taj način bi se operativna profitna marža mogla povećati više nego što je to bilo planirano.
Ola Källenius, čelnik Mercedes-Benza, predviđa za 2025. godinu povrat prodaje od 12 posto u normalnim tržišnim uvjetima, a u nešto povoljnijima povrat bi čak mogao iznositi i 14 posto. Prema njegovim riječima Mercedes je dosad težio visokim jednoznamenkastim maržama, u nekim slučajevima i dvoznamenkastim. No, sad će i u vrlo lošim uvjetima povrat od prodaje bit osam posto, za razliku od dosadašnje situacije kad je obično bio u srednjem jednoznamenkastom rasponu.
Šef Mercedesa očekuje sve veći broj bogatih ljudi u svijetu te stoga smatra da su šanse za većom prodajom luksuznih automobila velike. Osobito su u Kini izgledi jako dobri, zahvaljujući porastu životnog standarda većeg broja stanovništva. Od 2019. do 2026. godine bi se tako udio u prodaji najprestižnijih modela ove automobilske kompanije trebao povećati za šezdeset posto. U predpandemijskoj 2019. godini bio je 11 posto, s 250.000 prodanih luksuznih modela.
Već je u posljednjim kvartalima kompanija profitirala zbog stavljanja naglaska na skupe automobile. Prodaja luksuznih modela opremljenih elektroničkim čipovima najnovije tehnologije povećala se unatoč problema u opskrbnom lancu na globalnoj razini. To je s zajedno s generalnim povećanjem cijena novih i rabljenih automobila naglo povećalo marže.
Ubuduće će Mercedes-Benz kompanija prodavati svoje automobile u tri kategorije. U najvišu klasu spadaju Mercedesovi automobili njegove najprestižnije marke Maybach, njegove podružnice za sportske automobile AMG i S i G-klasa. U drugu kategoriju, jezgru asortimana, spadaju najprodavaniji modeli C i E-klase. S druge strane kod jeftinijih modela smanjit će se broj varijanti karoserija sa sedam na četiri, ali će se tehnologija tih modela nadograditi.
Mercedes ubuduće želi više od 75 posto ulaganja u razvoj vozila koncentrirati na dvjema gornjim kategorijama.