U prvih šest mjeseci ove godine, Croatia Airlines, hrvatski nacionalni avioprijevoznik, zabilježio je gubitak od 131,6 milijuna kuna. Lani je u istom razdoblju polugodišnji gubitak iznosio 34,4 milijuna kuna
No, kako navode u Croatia Airlinesu u 2009. godini pri obračunavanju polugodišnjih rezultata koristilo se metodologijom salesa (prihodi od prodanih karata), a u 2010. računa se po novoj metodi flowna (izravni dnevni prihodi od stvarno iskorištenih karata na obavljenim letovima), što je rezultat uvođenja novoga poslovnog sustava SAP.
Premda je u prvom polugodištu gubitak gotovo četiri puta veći nego lani, u Croatia Airlinesu na godišnjoj razini očekuju upola manji minus (u 2009. gubitak je iznosio 198 milijuna kuna).
'Smanjenju gubitka u 2010. u odnosu na 2009. pridonijet će dobar booking za treći kvartal, kao i to što su prihodi u prvih šest mjeseci i inače manji nego u drugoj polovici godine zbog izrazite 'sezonalnosti' hrvatskoga tržišta. Tako se u drugoj polovici godine, a osobito u trećem kvartalu u koji ulazi i razdoblje turističke sezone, bilježe mnogo veći prihodi', navodi se u priopćenju.
U usporedbi s istim razdobljem u 2009, u prvih šest mjeseci 2010. jedinični prinos po letu (tzv. yield) bio je bolji za oko osam i pol posto, što je djelomično kompenziralo pad broja prevezenih putnika.
Na pad broja prevezenih putnika izravno su utjecale i travanjske restrikcije europskoga i hrvatskoga zračnog prostora zbog širenja vulkanske prašine, što je tvrtki uzrokovalo više od 20 milijuna kuna izravnih šteta i 19.500 manje putnika.
Također, u prvoj polovici ove godine zbog rasta cijene kerozina potrošeno je 20,5 milijuna kuna više nego u istom razdoblju lani, iako je kupljeno 3.600 tona goriva manje.