hrt otvoreno

'Moramo ubrzati cijepljenje turističkih djelatnika, svaki dan zaostatka znači kraću sezonu'

04.05.2021 u 23:13

Bionic
Reading

Unatoč pandemiji, turisti su ipak počeli polako pristizati u Hrvatsku. Kakve rezultate možemo očekivati od ove sezone? Hoće li prihod biti dovoljan da tvrtke i radna mjesta prežive još jednu pandemijsku godinu? Poduzima li Hrvatska sve što treba kako bi motivirala turiste da svoj godišnji odmor provedu baš ovdje?

Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, u emisiji "Otvoreno" rekla je da se već krajem prošle godine počelo s pripremama za ovogodišnju turističku sezonu.

- Napravili smo "Safe stay" oznaku, to su naši epidemiološki standardi i mjere čime šaljemo jasnu poruku da se poštuju sve epidemiološke mjere, te ukoliko objekt ima tu oznaku, da je gost tamo siguran. Krenuli smo s cijepljenjem turističkih djelatnika, imamo izuzetan odaziv. Cjepivo dolazi, što znači da se vodi računa i o turističkom sektoru i najvažnije što su svi upoznati s tim da se turistički sektor cijepi. Pripremili smo kao Vlada preko 20 milijuna kuna za nabavu antigenskih testova, te dogovorili smo s regionalnim turističkm zajednicama i stožerima gdje će biti punktovi tj. gdje će se turisti po povratku u svoju destinaciju moći testirati. Pripremili smo i brend kampanju koja će se emitirati na našim emitivnim tržištima. Danas smo pokrenuli kampanju za otkrivanje ruralne Hrvatske, što je važan segment za domaće turiste, otkrila je.

Brnjac je rekla da smo s 1. travnjem definirali pravila o tome tko sve smije ući u Hrvatsku. - To je rezultat novih linija koje dolaze u RH. I ove godine će se koristiti sustav "Enter Croatia", koji su turisti pohvalili jer je bio brz ulazak u zemlju.

Brnjac je rekla kako se turistička kretanja mijenjaju. Gosti bježe iz masovnog turizma i traže sigurnost. - Okreću se prirodi, zdravoj hrani, sve što ruralna Hrvatska nudi. Iznenadili smo se koliko smo imali pozitivan feedback stranih turista koje zanima jedna ovakva kampanja, rekla je.

Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, pohvalio je projekt "Safe stay" koji je, kako je rekao, prihvaćen dobro i na svim emitivnim tržištima.

- Mislim da je nulta točka ovogodišnje sezone je pitanje epidemiološke situacije, biti ili ne biti hrvatskog turizma je prihvatljivo ili atraktivno epidemiološko stanje u zemlji. Trenutno najkvalitetniji alat kojim do toga možemo doći je cijepljenje. Mi imamo oko 100.000 djelatnika u turizmu koje treba procijepiti, a do početka sezone imamo 25 dana. Prosječno dnevno trebamo cijepiti 4000 ljudi koji se bave turizmom. Svaki dan zaostatka rezultirat će kraćom sezonom, a to nitko ne želi, rekao je Ostojić te dodao kako trebamo jače, preciznije i intenzivnije organizirati na regionalnoj razini punktove za testiranje.

Rekao je kako smo lani učinili neke greške koje se ove godine ne smiju ponoviti. - Moramo pomno pratiti koje su epidemiološke mjere na snazi u najznačajnijim emitivnim zemljama, koji su režimi povratka u matične zemlje i sukladno tome donositi naše ključne odluke. Ukoliko to učinimo i sredimo epidemiološko stanje u zemlji, nema straha za sezonu. Svjesni smo da predsezone neće biti, ali sam veliki optimist što se tiče glavne sezone i posezone, rekao je.

Cijepljenje turističkih djelatnika u Splitu
  • Cijepljenje turističkih djelatnika u Splitu
  • Cijepljenje turističkih djelatnika u Splitu
  • Cijepljenje turističkih djelatnika u Splitu
  • Cijepljenje turističkih djelatnika u Splitu
  • Cijepljenje turističkih djelatnika u Splitu
    +13
Cijepljenje turističkih djelatnika u Splitu Izvor: Cropix / Autor: Vojko Basic / CROPIX

Podsjetio je kako lani nismo zabilježili niti jedan slučaj covida u komercijalnim smještajima što je dokaz visoke profesionalnosti svih radnika.

Luka Šangulin, zamjenik predsjednika Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima - charter HGK, rekao je kako nitko od djelatnika u nautici još nije cijepljen. - Nama je sezona na sreću već krenula. Naša glavna konkurencija u Grčkoj već dugo reklamira veliku procijepljenost po otocima. Mi smo bili upućeni da se probamo organizirati na lokalnoj razini ,što je teško. Teško je procijepiti djelatnike u jednom trenutku, što ako se pojave nuspojave. Na sreću klijenti se osjećaju sigurno, ali mislim da možemo tu puno više i bolje, rekao je.

- U predsezoni imamo veliki interes nama bliskih zemalja, Mađarska, Poljska, Češka, Slovačka. Nažalost klijenti iz Austrije i Njemačke dolaze u malom broju,zbog velikh problema pri povratku kući. Većina gostiju sebi ne može priuštiti nakon tjedan dana boravka na plovilu da ostane još kući na godišnjem odmoru, koji to nije. Amblem "Safe stay" mora biti obvezujući, o nama ovisi koliko će dugo ova sezona trajati.

Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba, rekla je kako najave RyanAira svakako ohrabruju. Istaknula je Croatia Airlines koji je cijelo vrijeme povezivao Hrvatsku s Europom i svijetom. - Jako je dobro da se RyanAir uključuje jer to znači da Zagreb predstavlja jednu značajnu city break destinaciju.   Što se tiče punktova za testiranje turista, rekla je kako 14 privatnih poliklinika i dvije javne ustanove pružaju uslugu testiranja. - To je još jedan pokazatelj da smo odgovorni, zaključila je.

Aleksandra Kuratko Pani, voditeljica Udruge ruralnog turizma Hrvatske, rekla je kako je područje ruralne Hrvatske cjelogodišnja destinacija te su tijekom zime i ranog proljeća bili više pogođeni pandemijom koronavirusom.  - Osim cijepljenja, kojeg mi na kontinentu još nemamo, mi u svim istupima apeliramo na odgovornost pojedinaca koji nas posjećuju. Nastojimo se pridržavati svih epidemioloških mjera, do sada imamo pozitivna iskustva, rekla je Kuratko Pani dodajući da bilježe turistički rast.