Konzultant Drago Munjiza, nekada predsjednik Uprave Konzuma, komentirao je u Novom danu televizije N1 povlačenje proizvoda Coca-Cole, ali i krizno komuniciranje u ovom slučaju
'Bitno je da dođu završni nalazi najteže ozlijeđenih. Vjerujem da ćemo to dobiti do kraja dana pa će stvar biti jasnija. Ovako tapkamo u mraku i pretpostavljamo opseg i skalu događaja', kazao je Munjiza za N1 pa komentirao reakciju:
'Već se dvoje ili troje komunikacijskih stručnjaka izjasnilo da je trebalo brže reagirati i tu je nastao problem. Društvene mreže danas vladaju komunikacijom i ako te one preduhitre, tad si u problemu. Jer ono što se tamo pojavi može biti istina, a može biti i fake news. U ovom prostoru od nekoliko dana svatko reagira kako misli da treba, ali po meni je trebalo prije reagirati.'
Problem je to što se danima ništa ne zna, niti jesu li otrovne tvari stigle iz punionice niti jesu li naknadno ubrizgane.
'Ako ministar i veliki stručnjaci kalkuliraju i ne mogu se izjasniti sa sigurnošću, meni bi kao ekonomistu to bila neka vrsta nagađanja. Može biti bilo što. Indikativno je to da nijedan od tih proizvoda nije kupljen u trgovačkom lancu, nego u kafićima. Barem po mojim saznanjima. Nisam imao ovakve situacije dok sam bio menadžer. Ovo je prilično krizna situacija', kazao je Munjiza i naveo načine na koje trgovci sad postupaju i trebaju postupati:
'Prvo, dio trgovaca koji se reklamira i nudi alternativne proizvode - neki su postupili po nalogu Inspektorata i mislim da treba pohvaliti Konzum koji je reagirao i prije naloga pa povukao sumnjivu robu te time pokazao da mu je stalo do zdravlja potrošača. Problem za trgovce i kafiće je to što se takva roba povezuje s njima pa moraju jako dobro baratati ovakvim situacijama jer si mogu naštetiti reputaciji.'
Kad se spominje Konzum, on je iskoristio situaciju za promociju svojih proizvoda, kao što je i Cockta iskoristila ovo što se događa velikom konkurentu.
'Tržište bezalkoholnih pića godišnje vrijedi oko 720 milijuna eura. Na to treba dodati marže trgovaca ili kafića, plus PDV. Od toga oko 60 posto čine gazirana pića i flaširana voda. I u tom prostoru Coca-Cola ima oko 75 posto tržišta. Tijekom sezone to joj dnevno donosi zaradu od oko milijun eura. Naravno, netko to može iskoristiti jer će potrošači tražiti alternative dok se ovo ne razjasni. Trebamo vidjeti kako će reagirati krajnji potrošači, ali zasad se vidi da ljudi ne kalkuliraju i zaista podržavaju to da se brine o njihovom zdravlju', objasnio je konzultant.
I dok se manji konkurenti sad bore da bi ojačali svoje bitno slabije pozicije od Coca-Coline, ta velika kompanija nije, barem ostaje takav dojam, učinila previše da bi jasno komunicirala s javnosti u ovako ozbiljnoj situaciji.
'Stručnjaci su procijenili da je to trebalo drugačije i ranije, ali ključna stvar je analiza i to je li Coca-Cola u pravu. Odnosno je li problem u proizvodnji ili na mjestima na kojima se to dogodilo', ističe Munjiza te ne smatra da Coca-Cola postupa ovako zbog značenja koje ima i svoje veličine:
'Ne bih rekao, stalo joj je do tržišta i statusu na njemu. Mislim da kupuju vrijeme dok se ne dozna što je u pitanju. Također, već sad je pretrpljena velika šteta u financijskom i reputacijskom smislu. Ipak, ako se ovo brzo riješi, neće biti većih problema, može se izgubiti par milijuna eura prometa jer trenutno nije sezona tih pića. No zaista vjerujem da je svima u interesu doznati o čemu se točno radi.'
Tportal je i na WhatsApp
Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'