U emisiji HR-a 'Poslovni tjedan' gostovao je ministar gospodarstva, malog i srednjeg poduzetništva Darko Horvat. Na početku emisije naglasio je da Hrvatska, ako se ozbiljno, radikalnim promjenama ne uhvati ukoštac sa strukovnim obrazovanjem, za deset godina neće imati perspektivu industrijskog rasta
'Ovakvim pristupom srednjem strukovnom obrazovanju odreći ćemo se svega onoga što stvara komparativne prednosti i uopće mogućnost razvoja', istaknuo je.
Horvat je uvjeren kao će se postići nagodba u Agrokoru jer je to u interesu svih uključenih strana. Na pitanje postoji li mogućnost postizanja nagodbe bez dobavljača, Horvat je rekao kako postoji matematička vjerojatnost.
'Ali ključ cijele priče je izići čista obraza prema dobavljačima koji su ključ za funkcioniranje kompanije. Ono što je sigurno je da Agrokor neće potonuti niti će potonuti njegovi dobavljači, a posebno oni koji su uspjeli namiriti 100-postotni iznos svojih tražbina. Upravo to je dokaz da nam je lex Agrokor trebao', istaknuo je ministar.
Kad je riječ o Petrokemiji Horvat je naglasio kako se radi o specifičnoj komaniji izuzetno važnoj za domaću industriju. Nakon što je država otkupila potraživanja banaka prema kutinskoj komaniji za 450 milijuna kuna očekuje se ulazak investitora sa svježim kapitalom.
'Imamo obvezujuće ponude Ine i PPD-a. Isto tako smo u pregovorima s mirovinskim fondovima i blizu smo dogovora. Očekujem kako ćemo do 15. kolovoza imati drugačiju vlasničku strukturu u Petrokemiji. Ali opet nećemo biti 100 posto sigurni da će Petrokemija biti u poziciji koju želimo. Na europskom tržištu nikad nije bila manja cijena mineralnih gnojiva, a nikad veća cijena prirodnog plina, što izaziva probleme u poslovanju Petrokemije. Morat će mijenjati svoj način poslovanja kako više ne bi preživljavala na državnim subvencijama', naglasio je Horvat.
Vezano uz probleme brodogradilišta, Horvat je kazao da želi da se državno kreditno jamstvo Uljaniku i 3. maju dogodi što prije, kao i finalizacija dva broda koja su sada u navozu.
"Svim brodogradilištima želimo isto tržišno razmišljanje ili pristup, već u trenutku kada se ugovora brod. Brodogradilišta u Hrvatskoj imaju veliki prostor unutar kojeg, s jedne strane, mogu anulirati i smanjiti svoje troškove, a s druge strane u svom restrukturiranju mogu početi proizvoditi drugačiju vrstu brodova. Brodove koji će puno lakše nalaziti tržište, u kojima će biti puno više hrvatske komponente, a brodovi će imati daleko veću dodanu vrijednost nego što imaju danas", zaključio je ministar gospodarstva.
Ishođenje kredita za ta dva brodogradilišta očekuje do polovice srpnja.