Gradsko vijeće New Yorka neće u idućih godinu dana izdavati dozvole za obavljanje taksi usluga po principu ekonomije dijeljenja, zadavši tako udarac kompanijama poput Ubera i Lyfta, koje su se oslonile na najveće američke metropole kao glavni izvor prihoda
New York je prvi veliki američki grad koji je uveo takvo ograničenje, i to u sklopu paketa mjera koji uključuje i utvrđivanje minimalne plaće za vozače.
Paket mjera, kojem se protive svi veći pružatelji usluga vožnje po principu dijeljenja ekonomije, usmjeren je na smanjenje prometnih gužvi i podizanje plaća vozačima u razdoblju ogromnog rasta uporabe vozila za najam.
Pad prihoda od taksi vožnji demoralizirao je mnoge vozače, a njujorško udruženje taksista objavilo je da u posljednjih par mjeseci zabilježilo šest samoubojstava među taksistima.
Gradonačelnik New Yorka Bill de Blasio izjavio je kako namjerava potpisati taj zakon, čime bi započelo razdoblje od godinu dana u kojem ne bi bila izdana nijedna nova licenca za iznajmljivanje vozila, s iznimkom vozila prilagođenih invalidskim kolicima.
"Ova akcija će zaustaviti priljev automobila koji pridonose zagušenju na ulicama i kočenju prometa", rekao je de Blasio.
Broj vozila koja voze po New Yorku skočio je s oko 12.600 u 2015. godini, na oko 80.000 u 2018., podaci su New York City Taxi and Limousine Commission. Uz to, u gradu vozi i oko 14.000 taksija prepoznatljive žute boje.
Nastojanje da se ograniče servisi usluga prijevoza po principu dijeljenja ekonomije u New Yorku nije naišlo na odobravanje tvrtki koje se bave pružanjem usluga vožnje na poziv, uključujući Uber, Lyft i Via.
"Gradska 12-mjesečna stanka izdavanja licenci za nova vozila ugrozit će jednu od najpouzdanijih opcija prijevoza, dok se s druge strane ne radi ništa kako bi se poboljšala podzemna željeznica ili suzbile gužve", priopćili su iz Ubera.
"Ovo opsežno ograničavanje prijevoza vratit će Njujorčane u razdoblje kad su se borili za prijevoz, pogotovo u manjinskim zajednicama i u rubnim susjedstvima", priopćili su iz Lyfta.