Neto dobit Ine u 2018. godini iznosila je 1,18 milijardi kuna što je 3,7 posto manje nego 2017., pokazuju podaci iz Inina konsolidiranog financijskog izvještaja objavljenog u četvrtak. Ina je tijekom prošle godine ostvarila ukupne prihode od 23,35 milijardi kuna, što je 19,5 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Ukupni rashodi iznosili su 21,83 milijarde kuna ili 21,5 posto više.
U priopćenju za medije u povodu objave rezultata za 2018. godinu, ističe se rast EBITDA-e Ina Grupe u odnosu na 2017. za tri posto, na 3,49 milijardi kuna te rast neto prihoda od prodaje za 20 posto, na 22,35 milijardi kuna.
Inina kapitalna ulaganja prošle godine iznosila su 1,82 milijarde kuna, što je porast od 30 posto u odnosu na 2017. godinu, kaže se u priopćenju.
Ocjenjuje se kako je pozitivan rezultat potaknut rastom u svim djelatnostima, a posebice zbog viših cijena ugljikovodika i veće prodaje. Predsjednik Uprave Ine Sándor Fasimon izjavio je kako je nakon 2017., koja je bila rekordna za Ininu dividendu zadnjih nekoliko godina, Ina Grupa u 2018. godini ponovno ostvarila vrlo snažan rezultat.
"Ina je iskoristila tržišne uvjete te povećala prodaju i EBITDA, dok su prihodi porasli za dodatnih 20 posto u odnosu na snažan rezultat 2017. godine, na razinu od preko 22 milijarde kuna. Istraživanje i proizvodnja nafte i plina, kao glavni generator novca tvrtke, imali su koristi od povećane cijene Brenta", ocjenjuje Fasimon.
Upozorava da "prirodni pad proizvodnje ostaje izazov zbog zrelosti Ininih resursa proizvodnje nafte i plina", no dodaje kako se u tijeku brojni projekti usmjereni na rješavanje tog pitanja.
Kaže i kako su rafinerije i marketing i dalje opterećene novčanim gubicima rafinerijskog poslovanja, ali da "povećanje kapitalnih ulaganja pokazuje Ininu opredijeljenost održavanju vertikalno integriranog poslovnog modela".
Pritom ističe da su kapitalna ulaganja Ina Grupe porasla su 30 posto, od čega se većina odnosi na rafinerijsko poslovanje i to uglavnom na projekt Spliter propan-propilen u Rijeci, kao i na druge rafinerijske razvojne projekte.
Što se tiče maloprodaje, Fasimon uz ostalo kaže kako je povećanje mreže u Crnoj Gori u 2018. godini dokaz "budućeg fokusa Ine na regionalna tržišta".