Od 1. siječnja iduće godine apel domaćih ugostitelja i restoratera bit će uslišen: Smanjit će im se PDV s 25 na 13 posto, čime bi trebali postati jeftiniji i konkurentniji u odnosu na zemlje u okruženju, koje redom imaju niže međustope PDV-a na pripremu hrane. Osim što će im se troškovi bitno smanjiti, ugostitelji i svi oni koji se bave pripremom i posluživanjem hrane imat će dobru priliku da se brendiraju na globalnom tržištu, čime bi mogli postati zanimljivi potrošačima visoke kupovne moći
S blizu 90 posto međunarodno generirane potražnje, turizam Hrvatske posluje i sudjeluje u konkurentskoj utakmici na globalnom tržištu, zbog čega su u Hrvatskoj udruzi turizma, koju vodi Veljko Ostojić, pozdravili najavljeno snižavanje stope PDV-a.
'Sniženje stope poreza na dodanu vrijednost na ugostiteljske usluge imat će utjecaj ne samo na ugostiteljstvo generiranjem dodatnih sredstava za financiranje ulaganja i troška rada kako bi se osigurali kvaliteta i unapređenje konkurentnosti ove djelatnosti, već će se ostvariti ekonomski utjecaj na sve djelatnosti povezane s turizmom, a koje kroz njega plasiraju svoje proizvode i usluge', poručili su iz HUT-a u njihovoj publikaciji Turistički impuls.
Dodaju kako je u Europi prepoznata činjenica da država ostvaruje najveće ekonomske i fiskalne učinke upravo plasirajući proizvode kroz kanal ugostiteljstva. Tako se potiče razvoj turističkog sektora koji, kao radno intenzivna djelatnost, omogućuje zapošljavanje te se ostvaruju širi učinci u djelatnostima poljoprivrede, prerade hrane i proizvodnje pića, građevinskoj djelatnosti i ostalim industrijama (proizvodnja namještaja, opreme i slično). Ujedno, turizam orijentiran međunarodnom tržištu, kao što je to slučaj u Hrvatskoj, predstavlja najefikasniji oblik 'izvoza' unutar granica Hrvatske.
Najavu nižeg PDV-a na ugostiteljstvo hvali i turistički konzultant te stariji partner u konzultantskoj kući Horwath HTL Miroslav Dragičević. On za tportal kaže kako zemlje iz našeg okruženja, poput Italije i Francuske, ulažu jako puno u pripremu hrane, i to iz jako dobrih razloga:
'Francuska prodaje hranu kao art of living, dok je primjerice Italija prodaje kao estetiku i najbrendiraniju hranu u svijetu. U njenu pripremu ulaže se jako puno jer ona glavni pokretač konkurentnosti na globalnom tržištu. To je tržište koje se cijeni, a imamo i namirnice i gastronomsku prošlost te diversificiranu kuhinju, zbog čega smo već davno mogli omogućiti poduzetnicima kreativnu interpretaciju hrane te nižim porezima pomoći da ona postane prepoznatljiva u svijetu.'
Nadalje, Dragičević nam kaže kako su u Hrvatskoj puno za promociju hrane i ugostiteljstva učinili kuhari i ljudi iz branše te su već sad revitalizirali i sofisticirali našu ugostiteljsku ponudu.
'Sniženje PDV-a je odlična, ali zakašnjela mjera. Trebamo se boriti za brendiranje naše hrane i ako smo pametni, to ćemo učiniti preko turizma. Niži PDV će smanjiti troškove i podići poduzetništvo, a istovremeno će smanjiti sivu zonu i uljuditi društvo', zaključio je.