Iza Hrvatske je rekordna turistička sezona, a da bi ostvarila Strategiju razvoja do 2020., ne smije posustati. Prema posljednjim prognozama, koje potvrđuju predstavnici Hrvatske turističke zajednice diljem Europe, i sljedeće godine padat će rekordi
S obzirom na to da turisti zbog straha od terorizma ne putuju više u Grčku, Tursku, Egipat, Hrvatska ima šansu koja se ne propušta, naravno, imajući na umu da i svako naše emitivno tržište ima svoje specifičnosti.
Na austrijskom tržištu Hrvatska će uz Italiju i 2017. biti lider, najavio je direktor predstavništva HTZ-a u Beču Ranko Vlatković potkrijepivši tu najavu podatkom kako je na tržištu već sada jasno da će 72 posto Austrijanaca kod odabira destinacije za svoj godišnji odmor na prvo mjesto staviti faktor sigurnosti.
'Upravo zbog toga će biti najtraženije destinacije brzo i lako dostupne u vlastitom prijevozu, a to su upravo Hrvatska i Italija. Treba naglasiti da smo i ove godine bili lideri na tržištu i taj podatak je obznanio respektabilni Instituts für Freizeit und Torismusforschung (IFT), dakle prestigli smo dosad nedostižnu Italiju. Mi se na austrijskom tržištu borimo za 50 posto udjela jer ostala polovica Austrijanaca svoj godišnji odmor realizira u vlastitoj zemlji', kazao je Vlatković Novom listu i upozorio da je 'najveći problem Hrvatske nedostatak hotelskih kreveta, posebice u glavnoj sezoni, i to naročito u segmentu tri i četiri zvjezdice. Upravo zbog toga se očekuje rani buking zbog pravovremenog osiguranja smještaja'.
'Očekuje se i daljnji porast putovanja Talijana posebno u zemlje koje su im u blizini, pa je tako uz Francusku, Španjolsku i Grčku u interesu Talijana i Hrvatska, a očekuje se i povećanje potrošnje, kaže direktor predstavništva HTZ-a u Milanu Branko Curić. Italija je po po podacima e-Visitora četvrto tržište po važnosti za Hrvatsku, i po dolascima, i po noćenjima, a takav redodslijed bilježi se i u Istri i Primorsko-goranskoj županiji, u koje Talijani najviše putuju.
'Za 2017. očekujemo povećanje od tri do četiri posto, odnosno 30.000 do 40.000 Talijana više i 150.000 do 200.000 noćenja više u odnosu na ovu godinu', procjenjuje Curić i savjetuje da se za iduću godinu treba posebno zalagati za kampanje usmjerene na odličan raspored praznika koji padaju izvan vikenda jer Talijani vrlo rado spajaju praznike s vikendima, a skloni su i posebnim programima kao što su enogastronomija, kultura i spomenička baština, priroda s našim nacionalnim parkovima i parkovima prirode; zatim zdravstveni turizam u najširem smislu, nautika i nautički turizam te programi na otvorenom.
Što bi Talijane moglo spriječiti u dolasku na Jadran?
Valja, međutim, imati na umu tri opasnosti za odlazak Talijana na godišnje odmore, a to su 'potresi koji su snažno poremetili njihov život, zatim najavljeni konstitucionalni referendum koji može donijeti političku nestabilnost te usporavanje gospodarskih pokazatelja koja se predviđaju u posljednjem tromjesjčju ove godine', napominje Curić.
Hrvatska postaje i jedno od najpopularnijih odredišta i za Francuze. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u prvih osam mjeseci zabilježen je porast od 6,6 posto u dolascima te 10,7 posto u noćenjima. 'Te bi se brojke trebale dodatno uvećati do kraja godine budući da su i dolasci i noćenja i u posezoni u porastu. Ovaj uspjeh tim je veći ako se zna da je glavni konkurent Hrvatskoj na francuskom tržištu upravo sama Francuska. Stoga se Predstavništvo HTZ u Francuskoj u suradnji s Glavnim uredom HTZ-a u ovoj fazi okreće promociji selektivnih turističkih oblika s naglaskom na cikloturizam, enogastronomiju, city break, zdravstveni turizam, nautiku, MICE segment jer upravo na taj način možemo ostvariti dodatne akvizicije u pred i posezoni te povećanje prosječne potrošnje, kaže direktorica Predstavništva HTZ u Parizu, Danijela Mihalić Đurica.
Dosad su prepreke još brojnijim dolascima turista iz Francuske bile nedostatne zračne linije, no ove je godine uvedeno čak devet novih zračnih linija s polascima iz Pariza, Toulousea, Bordeauxa, Nantesa i Marseillesa, a za iduću godinu u najavi je otvaranje nekoliko novih zračnih linija iz francuskih gradova, no pregovori još traju.
Na njemačkom je tržištu ova godina bila posebna. Naime, krize u destinacijama istočnog Mediterana promijenile su tijek putovanja i stvorile na početku sezone zadršku kod njemačkih gostiju. 'Što se Hrvatske tiče, 2016. bila je pozitivna sezona i pretpostavljamo da će rezultati biti na razini najava prije početka same sezone, procjenjujemo da će oko 100.000 Nijemaca više posjetiti Hrvatsku u odnosu na 2015. i da ćemo se približiti brojki od 2,3 milijuna dolazaka s tog tržišta. U fokusu interesa turoperatora je i Kvarner. Prve naznake za predstojeću sezonu su pozitivne, ali za konkretnije projekcije valja svakako sačekati početak sljedeće godine kad se u Njemačkoj povećava volumen rezervacija', napominje direktor predstavništva HTZ-a u Berlinu Romeo Dragichio