Na MojPosao platformama, web stranici MojPosao i mobilnoj aplikaciji PosLovac, u trećem kvartalu objavljeno je gotovo 20 tisuća oglasa za posao, što je jedan posto više u odnosu na isti kvartal prošle godine, te 13 posto više nego pretpandemijske, 2019. godine
Gledamo li samo MojPosao portal, objavljeno je šest posto više oglasa za posao u odnosu na prošlu godinu te 21 posto više nego 2019. godine. Ukupno je u 2022. godini objavljeno više od 65.000 oglasa za slobodna radna mjesta, što 16 posto više nego prošle godine te 13 posto više nego pretpandemijske 2019. godine. Na oglase je u prvih šest mjeseci pristiglo više od milijun prijava zainteresiranih kandidata.
Najveći rast u broju oglasa za posao u odnosu na prethodnu godinu zabilježen je tijekom prva dva ovogodišnja kvartala. Međutim, treba podsjetiti kako su u tom periodu prošle godine na snazi bile protuepidemjske mjere te je zapošljavanje bilo odraz cjelokupne situacije, a ne nužno samo stanja na tržištu rada. U trećem kvartalu rast broja oglasa je usporio, ali je i dalje prisutan.
Kategorije s najvećim brojem oglasa u trećem kvartalu su Prodaja (15 posto od ukupnog broja oglasa) te Turizam (devet posto od ukupnog broja oglasa), koje su također rasle u odnosu na prošlu, ali i 2019. godinu. Najtraženija zanimanja u trećem kvartalu ove godine bila su: prodavač (trgovac), konobar (barmen), skladištar, vozač, djelatnik u korisničkoj službi, radnik u proizvodnji te programer.
Već i prema samim najtraženijim zanimanjima vidljivo je kako su se u najvećoj mjeri tražili djelatnici srednje stručne spreme (40 posto). Udio oglasa koji su nudili zaposlenje na neodređeno porastao je u trećem kvartalu ove godine (60 posto) u odnosu na isti period prošle godine (54 posto), dok je udio oglasa na određeno ostao gotovo nepromijenjen (40 posto, odnosno 38 posto prošle godine).
Zagreb i dalje dominira po broju oglasa
U odnosu na treći kvartal prošle, ali i 2019. godine sve županije bilježe rast broja oglasa. Najveći rast u odnosu na isto razdoblje prošle godine bilježe Koprivničko-križevačka (+32 posto), Splitsko-dalmatinska (+27 posto) te Ličko-senjska (+27 posto).
Najveći broj objavljenih oglasa za posao odnosi se na Zagreb i okolicu, njih gotovo polovica (42 posto), što je šest posto više nego prošle te 25 posto više nego 2019. godine.
Pripreme za sezonu ove godine su odrađene na vrijeme
Za razliku od prošle godine kada je vrhunac zapošljavanja u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo bio u svibnju i lipnju, ove godine su ugostitelji, poučeni prošlogodišnjim iskustvom, u lov na radnu snagu krenuli na vrijeme. Mjesec s najvećim brojem oglasa u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo bio je ožujak. Nastavno na taj trend broj oglasa je u ljetnim mjesecima bio nešto manji nego prošle godine. Međutim, promotrimo li ukupan broj oglasa za posao u 2022. godini, on je čak 19 posto veći nego 2021., i osam posto veći nego 2019.
Najveći broj oglasa za slobodna radna mjesta u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo objavljen je u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (31 posto), potom u Splitsko-dalmatinskoj (20 posto), Istarskoj (14 posto) te Primorsko-goranskoj (12 posto) županiji. Najtraženija zanimanja u Turizmu bila su konobar, kuhar, recepcioner, pomoćni radnik u kuhinji te sobarica.